جستجو برای:
سبد خرید 0
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
  • Home 7
  • smart navigation
  • suncode visual composer addons
  • آرشیو ویدیوها
  • آموزش
  • استارت آپ
  • اعضا
  • بازگردانی رمز عبور
  • بازنشانی رمز عبور
  • برگه قبل از پاورقی – طرح 1
  • بهبود و توسعه فردی
  • پادکست
  • تحقیقات دانشجویان
  • تسویه حساب
  • تماس با ما
  • تولید محتوا
  • تیکت های من
  • ثبت تیکت
  • ثبت نام
  • ثبت نام
  • جداول قیمت
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • خدمات
  • خروج
  • درباره ما
    • شراره لطفی کارشناس تولید محتوا و سئوی سایت
    • شکوفه شفیع هم بنیانگذار نوآفرین
    • فهیمه رمضانی بنیان گذار نوآفرین- مشاور کسب و کار
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • سبد خرید
  • شبکه های اجتماعی
  • علاقمندی ها
  • فراموشی رمز عبور
  • قوانین سایت
  • کاربر
  • معرفی فیلم و کتاب
  • مقالات
    • داستان کارآفرینان
  • نوآفرین مشاور استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی
  • ورود
  • ورود کاربر
  • ویژگی های عمومی دوره
0
نوآفرین
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما
ثبت نام کنید

وبلاگ

نوآفرینمقالاتکارآفرینی و استارت آپمشاوره کسب و کار و وظایف بهترین مشاور کسب و کار در ایران

مشاوره کسب و کار و وظایف بهترین مشاور کسب و کار در ایران

27 مرداد 1400
ارسال شده توسط فهیمه رمضانی
کارآفرینی و استارت آپ

به جرات می گویم: صنعت مشاوره در ایران، با دنیا متفاوت است و آن هم به خاطر شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی متفاوت ماست.

پس یک مشاور در وهله اول باید، با توجه به شرایط حاکم، پیشنهادات اجرایی خود را به صاحب کسب و کار بگوید و با برنامه ریزی های اجرایی، کسب و کار و صاحب کسب و کار را هدایت و راهنمایی کند.

من فهیمه رمضانی هستم، مشاور راه اندازی استارت آپ و توسعه کسب و کار های سنتی و در این مقاله می خواهم به سوالات پر تکرار و دغدغه های صاحبان مشاغل در مورد مشاوره و انتخاب مشاور پاسخ دهم.

چرا باید از مشاوران کسب و کار کمک بگیریم؟

ما به عنوان یک انسان نمی توانیم در تمام زمینه های کسب و کار صاحب نظر و متخصص باشیم و از طرفی هم آنقدر سرعت پیشرفت بیزینس ها بالا رفته است که اگر بخواهیم با آزمون و خطا مشکلاتمان را حل کنیم، کلی از مسیر اصلی فاصله می گیریم.

به همین خاطر باید قبل از دیر شدن، اقدام کنیم! و از مشاوران مقید، حرفه ای و متخصص کمک گرفت.

تصور کنید شما در حال رانندگی در جاده شمال هستید و اتفاقا عجله هم دارید. در همین موقع متوجه می شوید چراغ STOP ماشین روشن شده است! و درست صد قدم جلوتر یک مغازه مکانیکی است.

شما چه کار می کنید؟!

مسلما به جای اینکه آستین های خود را بالا بزنید و در کاپوت را باز کنید به سراغ مکانیک می روید و از او می خواهید با دانش و ابزار حرفه ای این مشکل را سریع تر رفع کند.

مقالات مرتبط  5 مرحلۀ راه اندازی کسب و کار اینترنتی، اگر بدانید سرتان کلاه نمی‌رود!

مشاوران کسب و کار نیز، ابزارهای حرفه ای برای تحلیل کسب و کار در دست دارند و با توجه به دانش،مهارت ها و تجارب گذشته شان می توان به سرعت مشکلات ریز و درشت در کسب و کار شما را شناسایی کرده و برای آنها راهکار ارائه دهند.

یک مشاور متعهد و مقید برای صاحبان کسب و کار (چه افرادی که می خواهند کسب و کار راه اندازی کنند و چه افرادی که می خواهند کسب و کار شان را توسعه دهند) چراغ راه هستند و صاحبین مشاغل با اعتماد به مشاور می تواند با خیال راحت اهدافی که برای خود تعیین کرده است را تیک بزند.

حواسمان باشد، نوش دارو بعد از مرگ سهراب، فایده ای ندارد.

چگونه بهترین مشاور کسب و کار در ایران را پیدا کنیم؟

نگرانی شما را درک میکنم ولی لطفا به این نکته توجه کنید؛

شما به عنوان صاحب کسب و کار، می بایست دسته کسب و کار خود را مشخص کنید و بعد به دنبال انتخاب مشاور خوب و حرفه ای بگردید.

این روزها به خاطر تنوع سلایق مشتری ها، دسته بندی کسب و کار ها متنوع تر شده، به این دسته بندی ها نگاه کنید:

  • کسب و کار تولیدی
  • کسب و کار خدماتی
  • کسب و کار تکنولوژیکی
  • کسب و کار بازرگانی
  • کسب و کار بین المللی
  • کسب و کار داخلی
  • کسب و کار آنلاین یا اینترنتی
  • کسب و کار سنتی یا آفلاین
  • کسب و کار خانگی
  • کسب و کار خرید و فروش
  • کسب و کار مالی و سرمایه گذاری
  • کسب و کار آموزش و تدریس
  • کسب و کار کارمندی و کارآفرینی سازمانی
  • کسب و کار روستایی
  • استارتاپی
  • و غیره
مقالات مرتبط  مراحل ساخت یک MVP یا حداقل محصول پذیرفتنی

بعد از اینکه تعیین کردید در کدام دسته بندی قرار دارید، می بایست به سراغ انتخاب مشاوره بروید، چون راحت تر می توانید فرد متخصص در حوزه کاری خود را پیدا کنید و بعد از مشاوره نیز رضایت بیشتری خواهید داشت.

ما در نوآفرین می توانیم در دسته های مختلف در کنار کسب و کار شما باشیم. برای درخواست می توانید، فرم مشاوره را پر کنید و برای اولین مشاوره 50 درصد تخفیف بگیرید.

ویژگی های مشاور کسب و کار متعهد چیست؟

تعهد در هر شغلی باعث می شود، اعتبار و اعتماد بین طرفین بیشتر شود.

یک مشاور علاوه بر تعهد و لو ندادن اطلاعات کسب و کار به رقبا و همین طور استفاده شخصی از آنها، می بایست بهترین و به صرفه ترین راه ها را به کارفرما پیشنهاد دهد، که این امر لازمه داشتن تجربه و دانش کافی است.

بهترین مشاور کسب و کار کسی است که در تمام زمینه های مربوط به کسب و کار اطلاعات کلی داشته باشد و در واقع این فرد یک جنرالیست یا دکتر عمومی بیزینس هاست و در تمام سطوح اطلاعات لازم را دارد یا بهتر است بگویم باید  داشته باشد.

دانش و اطلاعات مورد نیاز برای یک مشاور کسب و کار چیست؟

فردی که به عنوان مشاور برای کسب و کار خود انتخاب یا استخدام می کنید، بهتر است در حوزه های زیر دانش و اطلاعات داشته باشد:

  • طراحی استراتژی و تعیین دورنماو اهداف استراتژیک
  • استخدام و نگه داشت منابع انسانی
  • تعیین برنامه های بازاریابی آفلاین و آنلاین
  • برآوردهای مالی در انتخاب مسیرهای متعدد
  • آشنا با طراحی کمپین های فروش، معرفی محصول و آگاهی از برند
  • آشنایی با اصول قرارداد نویسی
  • شناخت بازار و به دست آوردن اندازه بازار
  • آنالیز رقبا
  • ارائه پلن های متفاوت در زمینه راه اندازی و رشد کسب و کار
  • آشنا با طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال
  • شناخت و اجرای بازاریابی محتوایی
مقالات مرتبط  فعالیت های کلیدی در بوم مدل کسب و کار

البته بسته به اندازه سازمان، گاهی نیاز است تیمی از مشاوران را استخدام کرده، چون وقتی سازمان بزرگ تر می شود، نیاز به کارهای تخصصی هم بیشتر می شود.

و اما نکته پایانی؛

کارفرمای عزیز در انتخاب مشاور برای کسب و کار به اندازه کافی وسواس به خرج دهید ولی زمانی که به او اعتماد کردید، کارها را با تفیذ اختیار به مشاور بسپارید.

واقعا اینجا به درستی می توان ضرب المثل ژاپنی در مورد ازدواج را به کار برد:

در انتخاب چشم هایتان را ببندید و بعد از انتخاب چشم هایتان را نیمه باز نگه دارد.

 

ما در نوآفرین می توانیم با تعهد و تخصص کنار کسب و کار شما باشیم و شما می توانید برای درخواست مشاوره، فرم مشاوره را پر کنید.

 

 

 

مطالب پیشنهادی

  • ورود به بازار کار
    بهترین زمان ورود به بازار
برچسب ها: بهترین مشاور کسب و کار در ایرانفهیمه رمضانی مشاور کسب و کارمشاور کسب و کارمشاور کسب و کار اینترنتیمشاوره کسب و کارویژگی های مشاور کسب و کار
درباره فهیمه رمضانی

من فهیمه رمضانی هستم و با توجه به تجربه 9 ساله در صنعت تولید و تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار، این مقاله ها رو می نویسم. خوشحال میشم نظرات خودتون رو برام بنویسید تا با دیدگاه های شما هم آشنا شوم.

نوشته‌های بیشتر از فهیمه رمضانی
بعدی معرفی 27 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار‌ اینترنتی
قبلی داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی

5 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • نجات گفت:
    7 بهمن 1400 در 11:30 قبل از ظهر

    مطلب بسیار خوبی بود ، ساختار یافته و هدفمند است
    پیشنهاد شما بیشتر بر روی محوریت مشاوره کسب و کار است یا توسعه شخصی ؟؟
    سایر مشاورین جزییات متفاوتی را اعلام کردند که موجب شده موجب تفاقض باشه

    پاسخ
    • فهیمه رمضانی گفت:
      3 اردیبهشت 1401 در 9:52 بعد از ظهر

      سلام سوال شما بسیار کلی است ولی واقعا خود من به شخصه اول فردا را به توسعه فردی سوق میدم و در این حین حتما برای کسب و کار از مشاوران خبره کمک بگیره تا در راستای هم و در زمان کمتری رشد کنید

      پاسخ
  • سليمه گفت:
    24 بهمن 1400 در 9:51 قبل از ظهر

    به نکته خيلي خوبي و کارگشايي براي من اشاره فرموديد .ممنون

    پاسخ
    • فهیمه رمضانی گفت:
      3 اردیبهشت 1401 در 9:53 بعد از ظهر

      سلامت باشید سلیمه عزیز

      پاسخ
  • ثبت شرکت ها استعلام گفت:
    14 اسفند 1401 در 9:21 بعد از ظهر

    البته عوامل مختلفی در کنار هم باعث به
    وجود آمدن این آمار شده
    اند، اما به طور کلی از تاثیر شرایط ساده ثبت این
    دو شکت نمی توان غافل شد، زیرا اهمیت بالایی دارد.

    در واقع منظور از مجمع عمومی عادی شرکت
    این می باشد که تصمیمات کلی که توسط مدیران گرفته می شود و
    روش انجام امور به اطلاع و تصویب شرکا رسد باید
    مجمع عمومی عادی تشکیل شود در این مجمع سهامداران فرصت این را به دست می آورند تا نظرات خود را اعلام کنند.

    انواع مشاغلی که در هر دسته از
    مجوزها گنجانده میشوند، در ادامه توضیح داده
    شده است و بر اساس فعالیت تجاری
    شما تعیین میشود. بسته به نوع ساختار شرکت ممکن
    است هزینهها متفاوت باشد. مسئولیت مدیریت شرکت میتواند بر عهده شریک خارجی یا شخص ثالث باشد.
    نماینده اصلی شرکت می بایست مالیات بر درآمد را بپردازد.
    نام پیشنهادی می بایست 1) خارجی
    نباشد؛ 2) سابقه ثبت نداشته باشد؛
    3) دارا معنا و مفهوم باشد 4) با فرهنگ
    انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد.
    در مورد سامانه استعلام نام شرکت باید بدانید که اگر نتیجه کارشناسی نام، نشان دهنده این باشد که
    اسم پیشنهادی با مواد این دستورالعمل تعارض
    دارد، موارد تعارض و دلایل رد نام
    به متقاضی گفته می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد بدهد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

پربازدیدترین مقالات

  • چرا مدیریت منابع انسانی به وجود آمد؟
    مدیریت منابع انسانی
  • فرهنگ اصطلاحات انگلیسی (1)
    اصطلاحات رایج انگلیسی با کلمه آب
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
    مدیریت استراتژیک
  • 4 قدم اساسی در رسیدن به هدف
    4 قدم اساسی در رسیدن به هدف
  • تست شخصیت شناسی دیسک DISC
    تست شخصیت‌شناسی دیسک
  • آمیخته بازاریابی چیست؟ (بررسی مدل save , 4v , 4c , 4p)
    آمیخته بازاریابی
  • ماتریس BCG چیست و چه کاربردهایی دارد؟
    ماتریس BCG
  • مهم ترین مشکلات اخلاقی زمانه ما
    مشکلات اخلاقی زمانه ما
دسته‌ها
  • آموزش زبان انگلیسی
  • اخلاق کسب و کار
  • بهبود و توسعه فردی
  • پورتفو
  • تحقیقات دانشجویان
  • تولید محتوا
  • داستان کارآفرینان
  • داستان کسب و کار
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مستر پُرسا
  • معرفی فیلم و کتاب
  • نوآفرین TV
ویدیو ها

آرشیو ویدیوها

آرشیو ویدیوها نوآفرین
 

لوگو نوآفرین

هدف نوآفرین، ارائه‌ی مشاوره و آموزش کاربردی در حوزه کسب و کار و استارتاپ، مطابق با شرایط فرهنگی و اقتصادی ایران است.

ما هفته‌ای چندین مقاله در مورد مسائل روز دنیای کسب‌وکار در سایت مان منتشر می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در سایت مان ثبت‌نام کنید.

 

 

  • تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، خیابان وزارت امور خارجه، برج صبا
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
خبرنامه
جدیدترین مقالات
  • با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید
  • شرکت باربری تهران و بین شهری
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
تمام حقوق برای سایت نوآفرین محفوظ می باشد. 1399
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nowafarin.ir/?p=4871
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.