مهارت های ضروری گروه های شغلی مختلف
امروزه با سرعت رشد تصاعدی تکنولوژی در سراسر دنیا شاهد بالارفتن تنوع مشاغل هستیم که شناسایی نیازهای واقعی مجموعه و ابراز شرح وظایف متناسب برای پاسخگویی به نیاز واقعی سازمانها را در پی داشته که موجب پررنگ شدن واحدهای HR و منابع انسانی در بنگاه ها گردیده است.
کارفرمایان به دنبال استخدام کارمندانی هستند که ترکیبی مناسب از دو مهارت مختلف را دارند: مهارتهای نرم و مهارتهای سخت.
مهارتهای سخت، تواناییهای خاص برای شغل و یا صنعت است، مهارتهای سخت، مهارتهای فنی هستند که شما در مدرسه و دانشگاه میآموزید، مانند مهارت کار با نرم افزار و یا ابزار های تخصصی صنعتی.
از طرف دیگر مهارتهای نرم تواناییهایی هستند که در هر شغلی قابل استفاده است. غالباً ممکن است از مهارتهای نرم به عنوان “مهارتهای ارتباط با مردم” یا “مهارتهای اجتماعی” یاد شود، مانند مدیریت زمان و قدرت حل مسئله.
مهارتهای سخت معمولاً قابل آموزش هستند در حالی که مهارتهای نرم معمولاً ویژگیهای شخصیتی را توسعه میدهند و بنابراین برای کارفرمایان بسیار ارزشمند هستند. در بیشتر موارد، مهارتهای نرم شما میتوانند مهارتهای سخت شما را تقویت کنند.
به همین دلیل است که اگرچه جهان امروز شدیداً به مهارتهای نرم افزاری و اینترنتی وابسته شده است و پیرو آن داشتن مهارت در به کارگیری آنها از ویژگیها و نیازهای ضروری برای استخدام افراد میباشد، اما قالب کارفرمایان، این موضوع را پذیرفتهاند که در صورت داشتن مهارتهای نرم چشمگیر در نیروی کار مورد نظر، سازمان با تخصیص زمان و بعضاً هزینه، میتواند مهارتهای سخت مورد نیاز مجموعه را به فرد آموزش دهد.
از جمله مهارتهای سخت ارزشمند در بین کارفرمایان در گروه های مختلف عبارتند از:
واحد مالی
-
امور دفتری
-
حسابداری
-
مدیریت
-
امور مالی
-
مذاکره
واحد ارتباطات
-
کار گروهی
-
کپیرایتینگ و کپیادیتینگ
-
رسانههای تصویری (پاورپوینت و…)
-
سخنرانی عمومی
-
نگارش سخنرانی
-
مدیریت شبکههای اجتماعی
واحد مدیریت
-
نمایندگی
-
انگیزهبخشی
-
مذاکره
-
برنامهریزی استراتژیک
-
مدیریت فرآیند
-
مدیریت بحران
واحد فروش و بازاریابی
-
بازاریابی دیجیتال
-
گوش دادن فعال
-
نرمافزار موجودی و انبار
-
خدمات مشتریان
ما در سایت نوآفرین کنار کسب و کار شما هستیم 🙂
دیدگاهتان را بنویسید