11 تکنیک برای افزایش بهره وری کارمندان
طبق دفتر آمار کار، آمریکایی ها روزانه 8.8 ساعت را در محل کار می گذرانند. این حتی بیشتر از 7.7 ساعت است که ما برای خواب صرف می کنیم. واقعیت این است که ما اکنون بیشتر از خانواده خود با همکاران خود می گذرانیم. از آنجا که ما زمان زیادی را با همکاران می گذرانیم، آنها این فرصت را دارند که به طور روزانه بر روحیه ما تأثیر بگذارند. یک کارمند با انگیزه محیط مثبت را در محیط کار ایجاد می کند در حالی که یک کارگر بی تحرک مخرب و بد اخلاق است. چند روش مؤثر برای ایجاد انگیزه در کارمند و افزایش بهره وری کارمندان وجود دارد، که عبارتند از:
1- یک خانواده ایجاد کنید
اطمینان حاصل کنید که کارمندان خود بدانند که فارغ از اینکه در مورد آنها چه احساسی دارید که همیشه پشتیبان آنهایید و حاضرید برای آنها مبارزه کنید. ما می توانیم درباره اعضای خانواده بد صحبت کنیم اما هیچ وقت نمی خواهیم دیگران درباره آنها منفی صحبت کنند. همین هم باید در مورد کارمندان شما نیز صدق کند.
2- سوابق کارمندان خود را بشناسید
انگیزه برای کار عامل مهمی در نحوه عملکرد ما در محل کار است. دانشجوی دانشگاهی که در طول روز کار می کند و شب ها به دانشگاه می رود، انگیزه ای متفاوت برای کار نسبت به یک مادر مجرد برای تغذیه دو فرزند دارد. درک انگیزه کارکنان خود به شما امکان می دهد تا یک سیستم پشتیبانی بسازید که برای هر کارمند مفید و انگیزشی باشد.
3- آموزش و بازآموزی
هیچ چیز بدتر از ندانستن نیست. احساس می کنید همه چیز گم شده، گیج و ناامید هستید. همه متنفر هستند از ندانستن اینکه چه کاری باید انجام دهند. یک کارمند هنگامی که متوجه می شود که چه انتظاری از وی وجود دارد، مولد است و به آنها آموزش می دهد که چنین کاری را انجام دهند. آموزش، مولد اعتماد به نفس است و اعتماد به نفس منجر به کارآیی می شود.
4- مشوق های کوچک راه زیادی را طی می کنند
شما تعجب خواهید کرد که کارت هدیه 10 دلاری چگونه می تواند می تواند باعث انگیزه در کارکنان شود. باید بدانید که صرفا بعد مادی باعث انگیزه سازی نیست و آنچه که قبل از مالیات اهمیت دارد این است که کارمند بداند، سازمان به او توجه دارند. در کارت هدیه 10 دلاری هم همین اتفاق افتاده و احساس توجا است که مشوق پرسنل می شود.
5- خودتان حرف آخر را بزنید
نظرات و پیشنهادات عالی است اما در نهایت حرف آخر باید همیشه توسط سوپروایزر بیان شود. ارزش گذاری نظرات و گوش دادن به پیشنهادات کارمندان قبل از تصمیم گیری، به آنها نشان می دهد که آنها جزئی از یک تیم هستند و به آنها کمک می کند تا به شرکت کمک کنند.
6- با کارمندان به عنوان مردم رفتار کنید
کارمندان زندگی در خارج از محل کار دارند و زندگی ما در خارج از محل کار همیشه باید بر کار اولویت داشته باشد. ممکن است آن مادر مجردی که به کار می برید همیشه پرستاربچه نداشته باشد. دانشجوی کالج ممکن است امتحانی داشته باشد که برای فارغ التحصیلی باید آن را تکمیل کند. در این زمان آنها را درک کنید و با آنها همراهی نمایید.
7- تجهیزات مناسب به آنها بدهید
اطمینان حاصل کنید که تجهیزات مناسب در اختیار پرسنل قرار دارد. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک کارمند بگوید که کارهای روزانه خود را انجام دهند چرا که پرینتر یا کامپیوتر خراب بوده اند.
8- به سؤالات پاسخ دهید
یک مدیر نسبت به پرسنل مسئول است. این نکته مهم است که با پاسخ دادن به هنگام به سؤالات کارکنان باعث حفظ و افزایش بهره وری شوید.
9- پیروزی ها را بدون توجه به اندازه آنها جشن بگیرید
اینکه کار همه تیم درست انجام شود و گروه در شادی نتیجه شریک باشد، احساس شراکت و مفید بودن به تکتک اعضا می بخشد. این اثر به شدت در ایجاد انگیزه و تلاش مستمر کارکنان و ایجاد وفاداری آنها بسیار موثر است.
10- یک الگوی نقش باشید
وقتی پپرسنل مدیر خود را میبینند که قبل از همه وارد مجموعه می شود و بعد از همه از مجموعه خارج می شود و سخت مشغول فعالیت است، آنها نیز اهمیت پروژه و هدفمندی آن را درک می نمایند و با کیفیت و کمیت بهتری فعلیت می کنند.
11- یک کارمند از دیگران با ارزش تر است
برای یک نیروی کار هیچ چیز بدتر از این نیست که با آنها با احترام یکسان رفتار نشود.
شما به این دلیل در مسئولیت قرار گرفتیدکه از کارمندان به درستی استفاده کنید و حجم کار شما بسیار ساده تر خواهد بود.مدیرعامل سابق شرکت زیراکس کارمندانی که معتقدند مدیریت به عنوان یک انسان در مورد آنها فکر میکند، نه فقط یک کارمند، کاراتر، راضی تر هستند.
ما در سایت نوآفرین کنار کسب و کار شما هستیم 🙂
دیدگاهتان را بنویسید