جستجو برای:
سبد خرید 0
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
  • Home 7
  • smart navigation
  • suncode visual composer addons
  • آرشیو ویدیوها
  • آموزش
  • استارت آپ
  • اعضا
  • بازگردانی رمز عبور
  • بازنشانی رمز عبور
  • برگه قبل از پاورقی – طرح 1
  • بهبود و توسعه فردی
  • پادکست
  • تحقیقات دانشجویان
  • تسویه حساب
  • تماس با ما
  • تولید محتوا
  • تیکت های من
  • ثبت تیکت
  • ثبت نام
  • ثبت نام
  • جداول قیمت
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • خدمات
  • خروج
  • درباره ما
    • شراره لطفی کارشناس تولید محتوا و سئوی سایت
    • شکوفه شفیع هم بنیانگذار نوآفرین
    • فهیمه رمضانی بنیان گذار نوآفرین- مشاور کسب و کار
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • سبد خرید
  • شبکه های اجتماعی
  • علاقمندی ها
  • فراموشی رمز عبور
  • قوانین سایت
  • کاربر
  • معرفی فیلم و کتاب
  • مقالات
    • داستان کارآفرینان
  • نوآفرین مشاور استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی
  • ورود
  • ورود کاربر
  • ویژگی های عمومی دوره
0
نوآفرین
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما
ثبت نام کنید

وبلاگ

نوآفرینمقالاتکارآفرینی و استارت آپبهترین زمان ورود به بازار

بهترین زمان ورود به بازار

15 اسفند 1399
ارسال شده توسط تیم نوآفرین
کارآفرینی و استارت آپ
ورود به بازار کار

یکی از عوامل شکست یک استارتاپ یا کسب و کار نوپا آماده نبودن بازار و فناوری می باشد که تا حدودی می توان با کمک این جدول ریسک را کاهش داد و معقولانه در مورد ادامه مسیر ساخت محصول و خدمات تصمیم گیری کنیم.

این جدول نشان دهنده سطح آمادگی بازار MRL: Market Readiness Level و سطح آمادگی فناوری TRL : Technology Readiness Level ، در مورد محصول شماست. با دقت سوالات جدول زیر را پاسخ دهید:

ورود به بازار

 

بعد از پاسخ دادن به سوالات، نوبت به امتیازدهی به آنهاست تا بتوانیم با نتایج عددی حاصل به سطح آمادگی محصول مان امتیاز دهیم و در مورد ورود به بازار تصمیم گیری کنیم.

به راهنمای امتیازات توجه کنید.

امتیاز دهی برای به دست آوردن سطح آمادگی تکنولوژی TRL :

TRL=1          اصول علمی یک مدل را پیدا کرده باشیم
TRL=2          ایده را مدل سازی کردیم و روی کاغذ یا نرم افزار پیاده سازی کردیم
TRL=3          حال زمان انجام محاسبات است
TRL=4          در محیط آزمایشگاه ، مدل را پیاده سازی کنید و تست کنید
TRL=5         در فضای دیگر محصول را تست کنید
TRL=6          چند نمونه میسازیم و به شهرهای مختلف می فهمیم تا تست کنیم
TRL=7          اثبات می شود که کاملا آماده است تا در دنیای واقعی کار کند
TRL=8          شکل و ظاهر را کامل می کنیم تا بتوانیم با رقبا، رقابت کنیم
TRL=9         کاملا آماده راه اندازی خط تولید هستیم.

 

امتیاز دهی برای به دست آوردن سطح آمادگی بازار MRL :

MRL=1               فقط یک احساس نیاز هست
MRL=2               نیاز را شناسایی می کنیم که مخاطب دقیقا چه می خواهد
MRL=3               یکسری منفعت را به محصولمان اضافه می کنیم
MRL=4               محصول را کمی سازی می کنیم و قیمت را تعیین می کنیم
MRL=5               امکانات مورد نیاز برای ادامه کار را تعیین می کنیم
MRL=6              چه سیستمی برای کارمورد نیاز است (دسکتاپ.اندروید و…)
MRL=7              چه طور در بازار محصول را ارائه دهیم
MRL=8               چه طور متخصص هایی برای تیم فروش نیاز داریم
MRL=9               مشتری را تشنه نگه داشتن برای دریافت محصول

 

مقالات مرتبط  ساختار هزينه در بوم مدل کسب و کار

اگر فقط احساس کردید که چیزی در بازار کم هست ، این فقط یک احساس است و این کمترین سطح آمادگی بازار است اما وقتی نیاز بازار را می دانیم و بسته به آن نیاز، ایده را ساخته ايد ، بیشترین سطح آمادگی بازار است.

توجه کنید هر دو اِلمان باید با هم حرکت کند. اگر محصول خیلی بالغ است ولی بازار آماده نیست باعث شکست بازار می شود و اگر محصول آماده نیست ولی بازار داغ هست باعث شکست تکنولوژی می شود.

بعد از آمادگی این مراحل، فقط 25% از راه را طی کرده اید و اگر هم با فرض محال سرمایه گذاری پیدا کنید مبلغ کمی روی طرح و ایده شما سرمایه گذاری میکند.

فلسفه وجودی ام وی پی از اینجا نشأت می گیرد که هیچگاه نباید پول و وقت خود را صرف محصولی کرد که هیچکس حاضر نیست بابت آن، پول پرداخت کند دلیل تاکید و اهمیت دادن به مفهوم ام وی پی از نقطه نظر سرمایه گذار نیز ناشی از همین مسئله می باشد.

کمینه محصول پذیرفتنی

حداقل محصول پذیرفتنی، درواقع ورژنی از یک محصول جدید است که یک تیم می‌تواند به کمک آن، حداکثر اطلاعات لازم درباره‌ی بازخورد مشتری‌ها را با حداقل تلاش و هزینه ممکن به دست آورد. حداقل محصول پذیرفتنی یک محصول دست‌ساز است که طی فرآیندهای تولید ایده، نمونه‌سازی، ارائه، جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه‌و‌تحلیل و یادگیری تولید می‌شود. این مراحل چندین بار تکرار می‌شوند تا درنهایت یک محصول مطلوب تولید شود یا به‌عنوان یک محصول ناموفق در نظر گرفته شود.

اگر در این مرحله با گرفتن بازخورد درست متوجه شدید که محصول یا خدمت مورد توجه مشتریان قرار نگرفت به شما تبریک می گویم چون قبل از شکست بزرگ امکان این برای شما فراهم است که پیوت (pivot)  انجام دهید.

مقالات مرتبط  استارت آپ چیست؟ (+ مراحل راه اندازی یک استارتاپ موفق)

 

گردآوری: تیم نوآفرین

 

برای خواندن سایر مطالب آموزشی سایت نوآفرین روی کلمه مقالات مدیریت و کسب‌وکار کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید

حداقل محصول پذیرفتنی یا MVP چیست؟

مراحل ساخت یک MVP

استارتاپ چیست؟

 

 

مطالب پیشنهادی

  • بازار ایده های پُرسا رو قبول میکنه؟
    بازار ایده های پُرسا رو قبول میکنه؟
  • تصمیم گیری پرسا برای ورود به بازار
    تصمیم گیری پرسا برای ورود به بازار
  • Business-consulting-nowafarin-e1629269316344-concentrate
    مشاوره کسب و کار و وظایف بهترین مشاور کسب و کار در ایران
برچسب ها: mvp استارتاپmvp چیستmvp یعنی چهطراحی mvpکاربرد mvp
بعدی استارت آپ چیست؟ (+ مراحل راه اندازی یک استارتاپ موفق)
قبلی همه چیز در مورد حداقل محصول پذیرفتنی یا MVP

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

پربازدیدترین مقالات

  • هدف گذاری به روش ساختمان 5 طبقه
    هدف گذاری به روش ساختمان 5 طبقه
  • مسئولیت اخلاقی و زیست محیطی شرکت آبجوسازی نیوبلژیک (NBB)
    شرکت آبجوسازی نیوبلژیک (NBB)
  • چرا مدیریت منابع انسانی به وجود آمد؟
    مدیریت منابع انسانی
  • تاثیر باورنکردنی مطالعه و کتابخوانی در کپی رایتینگ (به همراه معرفی کتاب)
    کتابخوانی برای کپی رایترها
  • تکنیک اسکمپر SCAMPER چیست؟ (+مثال های کاربردی)
    تکنیک اسکمپر
  • موسیقی چه تاثیری در هویت برند بصری دارد؟
    تاثیر موسیقی در هویت بصری
  • ماتریس BCG چیست و چه کاربردهایی دارد؟
    ماتریس BCG
  • فرهنگ اصطلاحات انگلیسی (1)
    اصطلاحات رایج انگلیسی با کلمه آب
دسته‌ها
  • آموزش زبان انگلیسی
  • اخلاق کسب و کار
  • بهبود و توسعه فردی
  • پورتفو
  • تحقیقات دانشجویان
  • تولید محتوا
  • داستان کارآفرینان
  • داستان کسب و کار
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مستر پُرسا
  • معرفی فیلم و کتاب
  • نوآفرین TV
ویدیو ها

آرشیو ویدیوها

آرشیو ویدیوها نوآفرین
 

لوگو نوآفرین

هدف نوآفرین، ارائه‌ی مشاوره و آموزش کاربردی در حوزه کسب و کار و استارتاپ، مطابق با شرایط فرهنگی و اقتصادی ایران است.

ما هفته‌ای چندین مقاله در مورد مسائل روز دنیای کسب‌وکار در سایت مان منتشر می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در سایت مان ثبت‌نام کنید.

 

 

  • تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، خیابان وزارت امور خارجه، برج صبا
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
خبرنامه
جدیدترین مقالات
  • با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید
  • شرکت باربری تهران و بین شهری
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
تمام حقوق برای سایت نوآفرین محفوظ می باشد. 1399
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nowafarin.ir/?p=1633
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.