جستجو برای:
سبد خرید 0
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
  • Home 7
  • smart navigation
  • suncode visual composer addons
  • آرشیو ویدیوها
  • آموزش
  • استارت آپ
  • اعضا
  • بازگردانی رمز عبور
  • بازنشانی رمز عبور
  • برگه قبل از پاورقی – طرح 1
  • بهبود و توسعه فردی
  • پادکست
  • تحقیقات دانشجویان
  • تسویه حساب
  • تماس با ما
  • تولید محتوا
  • تیکت های من
  • ثبت تیکت
  • ثبت نام
  • ثبت نام
  • جداول قیمت
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • خدمات
  • خروج
  • درباره ما
    • شراره لطفی کارشناس تولید محتوا و سئوی سایت
    • شکوفه شفیع هم بنیانگذار نوآفرین
    • فهیمه رمضانی بنیان گذار نوآفرین- مشاور کسب و کار
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • سبد خرید
  • شبکه های اجتماعی
  • علاقمندی ها
  • فراموشی رمز عبور
  • قوانین سایت
  • کاربر
  • معرفی فیلم و کتاب
  • مقالات
    • داستان کارآفرینان
  • نوآفرین مشاور استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی
  • ورود
  • ورود کاربر
  • ویژگی های عمومی دوره
0
نوآفرین
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما
ثبت نام کنید

وبلاگ

نوآفرینمقالاتمدیریت بازاریابیهویت بصری برند چیست و از چه عناصری تشکیل شده است؟

هویت بصری برند چیست و از چه عناصری تشکیل شده است؟

10 فروردین 1400
ارسال شده توسط تیم نوآفرین
مدیریت بازاریابی
هویت بصری سازمان

در دنیایی که هر لحظه شاهد تولد کسب و کاری جدید هستیم، اهمیت برندسازی و برندینگ دیگر بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. در دنیای پر سرعت ارتباطات و تکنولوژی، هر کسب و کاری باید به روز باشد تا از صحنه رقابت حذف نشود.

هویت بصری برند شما چیزی است که مخاطبان شما در نگاه اول می‌بینند و بعد از دریافت محصول یا خدمت از شما هویت بصری‌تان را با محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، مرتبط می‌کنند. محصول یا خدمت تان ارتباط میان شما و مشتری را می‌سازد و باعث وفاداری مشتری می‌شود و در نهایت به واسطه آنها مشتری برند شما را می شناسد.

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در برندسازی کسب و کارها، هویت بصری برند یا هویت بصری سازمان است.  پس اگر قصد دارید کسب و کار شخصی تان را راه اندازی کنید و یا آن را در ذهن مشتریان ماندگار کنید، باید بدانید هویت بصری برند چیست و چرا وجود آن برای شما لازم است و مهم تر از همه چگونه می توان یک هویت بصری عالی برای کسب و کار خود خلق کرد.

در تمدن های بزرگ باستانی نیز نشانه های هویت بصری در معماری پوشاک صنایع دستی خط و حروف الفبا زیورالات به چشم می خورد و این نشان دهنده اهمیت هویت بصری است.

ما بعد از مدتی فعالیت در پیج اینستاگرام نوآفرین تصمیم به تغییر هویت بصری پیج گرفتیم و این امر باعث شد این تغییرات و تحقیقات را به صورت مکتوب درآوریم تا برای صاحبان مشاغل مورد استفاده قرار گیرد.

 

هویت یعنی چه؟

هویت یا همان کیستی به مجموعه‌ای از نگرش ها ویژگی‌ها و روحیات فرد گفته می شود که او را از دیگران متمایز می کند.

انسان را در نظر بگیریم نوزادی که تازه متولد شده است فارغ از اینکه در کجا و کدام قوم و قبیله بدنیا آمده باشد دارای ویژگی های یکسان انسان نیست و در زمان تولد تفاوت تمایزی از نظر انسانی با هم ندارند و آنچه که باعث تمایز انسان ها از هم می شود هویت است که عوامل جغرافیای سیاسی تاریخی اقتصادی و معیشتی و فرهنگی و همچنین مولفه های تربیتی در ایجاد هویت تاثیر گذار است.

مقالات مرتبط  مزایا و معایب تحصیل در رشته MBA

هرگاه در مورد یک موجود یا یک فرد نشانه ها و جزئیاتی را بدانیم که بتوانیم بر اساس آنها وی را بشناسیم می‌گوییم دارای هویت است.

 

هویت بصری چیست؟

مجموعه ای از عناصر و نشانه های دیداری که می‌توان تنها با نگریستن به آنها به شکل ظاهری موجودات یا گروه ها پی برد و به کمک آن از هویت بصری شان مطلع شد.

طراحی هویت جامع برای سازمان نه فقط از نوع بصری تا این حد اهمیت دارد که نیاز به تخصص دارد و در پی آن شغل‌های تخصصی به وجود آمده است.

طراحی هویت بصری در چند دهه اخیر به علت ارتباط تصویری که در تبلیغات است وارد حوزه کار طراحان گرافیک شده است.

هر آنچه که با حس بینایی مشتریان و مخاطبان شما در ارتباط است و باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود می توان مفهوم هویت بصری برند را به آن اطلاق نمود. منظور از هویت بصری در واقع همان Visual Brand Identity می باشد. همانند هویت شخصیتی انسان هاست که شما را نسبت به دیگری منحصر به فرد می‌کند. مثلا کتاب‌هایی که می‌خوانید سازنده رکن اساسی شخصیت شماست و الگوی خاص شخصیتی شما را می‌سازد. هویت بصری برند هم ویژگی هایی دارد که آنرا از سایر هم نوعانش متمایز می نماید. اگر شما بخواهید در ظاهر خودتان کمی تغییر ایجاد کنید و نسبت به همیشه متفاوت به نظر برسید می بایست یک دست لباس جدید بگیرید و حتی  مدل مو های‌تان را عوض کنید و یا عضو یک تیم حرفه‌ای هنری شوید و …

مقالات مرتبط  موسیقی چه تاثیری در هویت برند بصری دارد؟

تمام این عناصر (کتاب، مدل مو، تیپ لباس جدید و عضویت در یک تیم حرفه ای هنری) هویت بصری شما را می‌سازد.

مثلا با شنیدن نام “ایران رادیاتور” نا خودآگاه در ذهن شما چه چیزی تداعی می شود؟

  • جمله “پشتم گرمه”
  • تصویر یک خرس قطبی که با خیالی اسوده به آن تکیه زده است.
  • حس مطبوع گرما در زمستان
  • رنگ سفید رادیاتور

 این همان هویتی است که این برند در ذهن ما ساخته‌ است.

 

کاربرد هویت بصری در کجاست؟

  • تم پست ها در شبکه های مجازی
  • اوراق و برگه های رسمی (سربرگ، پاکت، کارت و ..)
  • بروشور، کاتالوگ، آگهی های تبلیغات
  • بسته بندی محصولات
  • بنرهای وبسایت و شبکه های مجازی

در گام اول نیازمند به انتخاب عناصری هستیم تا بر اساس آن بتوایم پوسته ای گرافیکی را ایجاد و در تمام اقلام بصری شرکت استفاده نماییم.

هویت بصری به طور مشخص و ویژه ای بر روی بینایی و احساسات انسانی متمرکز شده است و از عناصر متعددی تشکیل شده است:

 

عناصر تشکیل‌دهنده هویت بصری

  • نام برند

  • لوگو یا نشانه تجاری برند

  • شعارتبلیغاتی و تگ لاین

  •  رنگ سازمانی برند

  • قلم و تایپوگرافی

  • کارت ویزیت و ست اداری و …

  • شیوه بیان و سبک نگارش

  • وبسایت و شبکه های اجتماعی

  • و …

 

تمام این عناصر مانند تکه های یک پازل هستند و باید در جای درست قرار گیرند. البته این پازل دارای تکه های تعریف شده و منظم نیست که فقط نیازمند چیدمان درست باشد . در طراحی عناصر هویت بصری که شامل ( لوگو، ست اداری، رنگ سازمانی و…) می باشد، گاهی باید از بین المان های نامرتبط و قطعات نامنظم به بهترین ساختار ممکن رسید.

مقالات مرتبط  انتخاب رنگ مناسب در طراحی هویت بصری

 

هویت بصری

 

این عناصر شامل تمامی جلوه های قابل لمس با حواس از قبیل نام برند، طراحی لوگو، نماد، شعار، بسته بندی، صفحه اول وبسایت (صفحه فرود) ، موسیقی برند، بوی برند، طعم برند و حتی حس لامسه برند  (میزان نرمی و یا سفتی مورد استفاده در بسته بندی محصولات و طراحی کاتالوگ و ژورنال برند) هر نوع علامت یا نشانه ی منحصر به فردی که متعلق به برند است، می باشد. کار این عناصر تقویت آگاهی از برند و ایجاد احساسات مثبت در مشتریان است.

بنابراین طراحی هویت بصری به جهت ایجاد هویت برند در واقع تبدیل یک ایده به ماهیت حسی آن از طریق عناصر هویت برند است. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید به خوبی در مورد طراحی هویت بصری برند خودتان تصمیم‌گیری نمایید. راستی یه سوال! شما تو طراحی هویت بصری برندتون از چه رنگی استفاده کردید ؟ 🙂 چرا این رنگ رو انتخاب کردید؟ حتما نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بذارید.

 

برای خواندن مقالات مربوط به طراحی هویت بصری سازمانی، روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه هویت بصری طراحی کنیم

 

 

گردآوری: تیم نوآفرین

 

ما در نوآفرین کنار کسب و کار شما هستیم 🙂

 

 

مطالب پیشنهادی

  • شش کلاه تفکر
    تکنیک شش کلاه تفکر چیست؟ (بررسی جامع)
  • تاثیر موسیقی در هویت بصری
    موسیقی چه تاثیری در هویت برند بصری دارد؟
  • آمیخته بازاریابی
    آمیخته بازاریابی چیست؟ (بررسی مدل save , 4v , 4c , 4p)
  • استارتاپ چیست
    استارت آپ چیست؟ (+ مراحل راه اندازی یک استارتاپ موفق)
  • تحلیل پورتر
    مدل پنج نیروی رقابتی پورتر چیست؟ (+ مثال های کاربردی)
  • اصول کلیدی در کار تیمی
    22 دلیل مهم برای تشکیل تیم در استارتاپ
  • چشم انداز یک کسب و کار
    چشم انداز سازمانی چیست؟ (+ نمونه چشم انداز سازمانی موفق)
  • تحلیل سوات SWOT
    تحلیل سوات SWOT چیست؟ (+ مثال و پرسشنامه SWOT)
برچسب ها: چگونه هویت بصری طراحی کنیممعنی هویت بصریمنظور از هویت بصری چیستهویت بصری سازمانی چیستهویت بصری شامل چیست
بعدی مزایا و معایب تحصیل در رشته MBA
قبلی پُرسا از مدل زندگیش خسته شده

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

پربازدیدترین مقالات

  • تغییر مدل کسب و کار دیجیکالا
    تغییرات دیجیکالا
  • کمک به رشد سازمان با برون سپاری فعالیت ها
    برون سپاری در سازمان ها
  • چگونه یک لوگوی جذاب طراحی کنیم؟
    اصول طراحی لوگو
  • جریان های درآمدی در بوم مدل کسب و کار
    جریان های درآمدی
  • تست شخصیت شناسی MBTI
  • کانال های توزیع در بوم مدل کسب و کار
    کانال های توزیع
  • تحلیل پستل PESTEL چیست و چه کاربردی دارد؟ (بررسی جامع)
    تحلیل PESTEL چیست و چه کاربردی دارد؟
  • 1400 سال رشد و تحول مستر پُرسا
    تبریک سال نو پُرسا
دسته‌ها
  • آموزش زبان انگلیسی
  • اخلاق کسب و کار
  • بهبود و توسعه فردی
  • پورتفو
  • تحقیقات دانشجویان
  • تولید محتوا
  • داستان کارآفرینان
  • داستان کسب و کار
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مستر پُرسا
  • معرفی فیلم و کتاب
  • نوآفرین TV
ویدیو ها

آرشیو ویدیوها

آرشیو ویدیوها نوآفرین
 

لوگو نوآفرین

هدف نوآفرین، ارائه‌ی مشاوره و آموزش کاربردی در حوزه کسب و کار و استارتاپ، مطابق با شرایط فرهنگی و اقتصادی ایران است.

ما هفته‌ای چندین مقاله در مورد مسائل روز دنیای کسب‌وکار در سایت مان منتشر می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در سایت مان ثبت‌نام کنید.

 

 

  • تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، خیابان وزارت امور خارجه، برج صبا
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
خبرنامه
جدیدترین مقالات
  • با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید
  • شرکت باربری تهران و بین شهری
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
تمام حقوق برای سایت نوآفرین محفوظ می باشد. 1399
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nowafarin.ir/?p=2163
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.