جستجو برای:
سبد خرید 0
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
  • Home 7
  • smart navigation
  • suncode visual composer addons
  • آرشیو ویدیوها
  • آموزش
  • استارت آپ
  • اعضا
  • بازگردانی رمز عبور
  • بازنشانی رمز عبور
  • برگه قبل از پاورقی – طرح 1
  • بهبود و توسعه فردی
  • پادکست
  • تحقیقات دانشجویان
  • تسویه حساب
  • تماس با ما
  • تولید محتوا
  • تیکت های من
  • ثبت تیکت
  • ثبت نام
  • ثبت نام
  • جداول قیمت
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • خدمات
  • خروج
  • درباره ما
    • شراره لطفی کارشناس تولید محتوا و سئوی سایت
    • شکوفه شفیع هم بنیانگذار نوآفرین
    • فهیمه رمضانی بنیان گذار نوآفرین- مشاور کسب و کار
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • سبد خرید
  • شبکه های اجتماعی
  • علاقمندی ها
  • فراموشی رمز عبور
  • قوانین سایت
  • کاربر
  • معرفی فیلم و کتاب
  • مقالات
    • داستان کارآفرینان
  • نوآفرین مشاور استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی
  • ورود
  • ورود کاربر
  • ویژگی های عمومی دوره
0
نوآفرین
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما
ثبت نام کنید

وبلاگ

نوآفرینمقالاتمدیریت استراتژیکچگونه استراتژی مناسب كسب و كار خود را تدوین کنیم؟

چگونه استراتژی مناسب كسب و كار خود را تدوین کنیم؟

10 اسفند 1399
ارسال شده توسط تیم نوآفرین
مدیریت استراتژیک
تدوين استراتژی برای كسب و كار

زمانی که قصد راه‌اندازی کسب‌و‌کاری داریم،‌ ابتدا می‌بایست شرایط خود را سنجیده و بر اساس شناخت از عوامل داخلی بیزینس و عوامل خارجی حاکم بر جامعه تصمیم‌گیری کرده و شروع به تدوین استراتژی برای کسب‌و‌کارمان کنیم.

برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار یا توسعه فعالیت‌هایی که در حال حاضر مشغول انجام آن هستید، به این ترتیب عمل کنید. پس از ایده‌پردازی و طراحی بوم مدل کسب‌وکار و همچنین بررسی بازار و توجیه‌پذیری کسب‌و‌کار، نوبت به تدوین آرمان‌ها،‌ چشم‌انداز و ارزش‌های سازمانی می‌رسد.

درباره چشم‌انداز سازمانی و بیانیه ماموریت قبلا مطالبی را در دسته مقالات مدیریت استراتژیک در نوآفرین ارائه کرده‌ایم. اگر اطلاعات کمی در این زمینه‌ها دارید می‌توانید مقالات مرتبط به آنها را بخوانید.

اما شاید بتوان گفت بعد از این مراحل، مهم‌ترین قدم {تعیین راه و روش دستیابی به اهداف} است. این مساله به معنی تعیین استراتژی‌های مناسب برای کسب‌وکار است.

تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا بعضی از شرکت‌های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی، با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود، به موقعیتی معمولی و حتی تأسف‌بار تنزل یافته و از ادامه راه باز می‌مانند؟

چرا برخی از شرکت‌های کوچک و گمنام، نوسان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه کرده و به یکباره به جایگاه‌های ممتازی در صحنه رقابت رسیده‌اند؟

مدیریت استراتژیک به این گونه سوالات پاسخ می‌دهد.

 

استراتژی چه کمکی به سازمان‌ها می‌کند؟

برای تعیین هدف‌ها، رویه‌ها و سیاست‌های سازمانی باید با ارزیابی و تحلیل وضعیت، فرصت‌ها و تهدیدات محیطی و نقاط قوت و ضعف درون سازمان را شناسایی نمود. این امر به مدیریت یاری می‌رساند در مقابله با فرصت‌ها و تهدیدات محیط بیرونی، رویه‌های هماهنگ و یکپارچه‌ای اتخاذ کند و به اهداف خود به نحو شایسته‌ای دست یابد.

مقالات مرتبط  چرا فرآیندنویسی در هر کسب و کاری ضروری است؟

مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای خلاقانه و نوآورانه عمل کند و برای شکل‌دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند. این شیوه مدیریت باعث می‌شود که:

  • سازمان دارای ابتکار عمل باشد.
  • سرنوشت خود را رقم بزند.
  • آینده را تحت کنترل درآورد.
  • فعالیت‌هایش به گونه‌ای درآید که اعمال نفوذ نماید.
  • فقط در برابر کنش‌ها، واکنش نشان ندهد و منفعل نباشد.

امروزه عدم اطمینان ناشی از تغییرات محیطی و کسب سود بیشتر موجب شده است برنامه‌ریزی به صورت یک ضرورت انکارناپذیر تلقی شود. از جمله انواع برنامه‌ریزی سازمانی، می‌توان به برنامه‌ریزی استراتژیک اشاره کرد.

برنامه‌ریزی استراتژیک برای بهره‌گیری از فرصت‌ها یا رفع تهدیدات محیطی استفاده می‌شود، به‌گونه‌ای که بتوان از فرصت ها نهایت استفاده را کرد.

انسان در جهانی پر از محدودیت‌های مادی، زمانی و فکری زندگی می‌کند

مانند انسان‌ها، سازمان‌ها نیز دارای محدودیت‌هایی هستند و همین موضوع شرایط را برای ادامه حیات سازمان سخت می‌کند. اما استراتژی این امکان را به ما می‌دهد تا با تمرکز بر موضوعات اصلی و شناخت محدودیت‌های‌مان بتوانیم به بالاترین نفع ممکن دست یابیم.

برای تدوین استراتژی کسب‌و‌کار، بایستی بدانیم که روش‌ها و مِتُدهای معمول به لحاظ رده‌بندی، چه جایگاهی داشته و در کدام مرحله می‌توان از هر یک از این متدها استفاده کرد.

اولین گام طراحی استراتژی برای کسب‌وکار، شناخت وضعیت موجود با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت می‌باشد. برای شناخت وضعیت موجود در سازمان‌های بزرگ نیاز به تشکیل تیم‌های راهبردی می‌باشد که در این مقاله در مورد آن بحث نمی‌کنیم. بیشتر بیزنس‌های متوسط و کوچک و استارتاپ‌ها مدنظر ما هستند.

مقالات مرتبط  تحلیل سوات SWOT چیست؟ (+ مثال و پرسشنامه SWOT)

 

شناخت وضعیت موجود

شناخت وضعیت موجود سنگ بنای ما برای مدیریت بهتر کسب‌وکار است. اگر از شرایط و وضع فعلی اطلاعات کافی در اختیارمان نباشد، نمی‌توانیم تصویر روشنی از آینده ترسیم کنیم.
با شناخت از وضعیت موجود می‌توانیم ساختارها و فرآیندها، طرح‌ها و برنامه‌های شرکت را بشناسیم. سپس برنامه استراتژی را بر اساس آن طراحی کنیم. اگر قبلاً برنامه استراتژی تدوین کرده‌ایم، می‌توانیم آن را بازبینی کنیم.

برای شناخت وضعیت موجود می‌توانیم ارکان زیر را بررسی کنیم:

  • راهبردها: شناخت استراتژی‌ها، برنامه‌ها و عملکرد فعلی سازمان
  • ساختارها: شناخت سازمان از دیدگاه ساختار سازمانی
  • فرآیندها: شناخت فرآیندهای نسبی سازمان

برای تدوین استراتژی سازمان، بایستی روش‌ها و متدها را رده‌بندی کنیم و جایگاه هر کدام را بشناسیم. نوآفرین قصد دارد به شما آموزش دهد، چه طور این گام‌ها را تا طراحی و تدوین استراتژی با موفقیت و اصولی طی کنید. در شکل زیر، به اختصار چهارچوب جامع تدوین استراتژی برای سازمان یا حتی در اسکیل کوچک‌تر برای کسب‌وکارهای کوچک به صورت ساده مطرح شده‌است.

استراتژی کسب و کار

در مقالات زیر، جدول بالا به صورت مرحله‌به‌مرحله توضیح داده‌‌شده‌است.

  • استراتژی و تحلیل SWOT

  • استراتژی و تحلیل PESTEL

توصیه می‌شود حتما این مقالات را مطالعه کنید.

 

 

گردآوری: تیم نوآفرین

 

ما در سایت نوآفرین کنار کسب‌و‌کار شما هستیم 🙂

 

 

searchcio.techtarget.com/definition/strategic-management

 

 

مطالب پیشنهادی

  • چالش تفاوت نسل ها بین کارمندان و مدیران
    چگونه اختلاف نسل های بیبی بومر،ایکس،وای،زد را مدیریت کنیم؟
  • akhlagh dar mahale kar
    چگونه انگیزه کارمندان خود را افزایش دهیم؟
  • طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی
    کمپین تبلیغاتی چیست و چگونه باید طراحی و اجرا شود؟
  • انتخاب فونت مناسب در طراحی هویت بصری
    انتخاب فونت مناسب برای یک کسب و کار
  • پیدا کردن هدف
    چگونه هدف زندگی خود را پیدا کنیم؟
  • کپی رایتینگ چیست
    کپی رایتینگ چیست و چگونه کسب و کار شما را دگرگون می کند؟
  • مدیریت استراتژیک
    چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • esteratezhi mohtava new
    تدوین استراتژی محتوا در 10 قدم
برچسب ها: تجزیه و تحلیل استراتژیکتحلیل استراتژی چیستتحلیل استراتژیک چیستتحلیل استراتژیک شرکتروش تحلیل استراتژیک
بعدی بیانیه ماموریت چیست؟ (+ چند نمونه بیانیه ماموریت موفق)
قبلی مدل پنج نیروی رقابتی پورتر چیست؟ (+ مثال های کاربردی)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

پربازدیدترین مقالات

  • مهارت های ضروری گروه های شغلی مختلف
    مهارت های ضروری کارمندان
  • چگونه یک لوگوی جذاب طراحی کنیم؟
    اصول طراحی لوگو
  • مراحل ساخت یک MVP یا حداقل محصول پذیرفتنی
    مراحل ساخت حداقل محصول پذیرفتنی
  • تاثیر فرهنگ در اجرای ایده های پُرسا
    تاثیر فرهنگ در اجرای ایده ها
  • ساختار هزينه در بوم مدل کسب و کار
    ساختار هزینه کسب و کار
  • همه چیز درباره ویژگی نسل های بیبی بومر، ایکس، وای، زد
    ویژگی نسل های ایکس وای زد و بیبی بومر
  • مدل پنج نیروی رقابتی پورتر چیست؟ (+ مثال های کاربردی)
    تحلیل پورتر
  • تسليم مشكلات نشويد
    تسلیم مشکلات نشوید
دسته‌ها
  • آموزش زبان انگلیسی
  • اخلاق کسب و کار
  • بهبود و توسعه فردی
  • پورتفو
  • تحقیقات دانشجویان
  • تولید محتوا
  • داستان کارآفرینان
  • داستان کسب و کار
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مستر پُرسا
  • معرفی فیلم و کتاب
  • نوآفرین TV
ویدیو ها

آرشیو ویدیوها

آرشیو ویدیوها نوآفرین
 

لوگو نوآفرین

هدف نوآفرین، ارائه‌ی مشاوره و آموزش کاربردی در حوزه کسب و کار و استارتاپ، مطابق با شرایط فرهنگی و اقتصادی ایران است.

ما هفته‌ای چندین مقاله در مورد مسائل روز دنیای کسب‌وکار در سایت مان منتشر می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در سایت مان ثبت‌نام کنید.

 

 

  • تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، خیابان وزارت امور خارجه، برج صبا
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
خبرنامه
جدیدترین مقالات
  • با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید
  • شرکت باربری تهران و بین شهری
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
تمام حقوق برای سایت نوآفرین محفوظ می باشد. 1399
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nowafarin.ir/?p=1665
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.