جستجو برای:
سبد خرید 0
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
  • Home 7
  • smart navigation
  • suncode visual composer addons
  • آرشیو ویدیوها
  • آموزش
  • استارت آپ
  • اعضا
  • بازگردانی رمز عبور
  • بازنشانی رمز عبور
  • برگه قبل از پاورقی – طرح 1
  • بهبود و توسعه فردی
  • پادکست
  • تحقیقات دانشجویان
  • تسویه حساب
  • تماس با ما
  • تولید محتوا
  • تیکت های من
  • ثبت تیکت
  • ثبت نام
  • ثبت نام
  • جداول قیمت
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • خدمات
  • خروج
  • درباره ما
    • شراره لطفی کارشناس تولید محتوا و سئوی سایت
    • شکوفه شفیع هم بنیانگذار نوآفرین
    • فهیمه رمضانی بنیان گذار نوآفرین- مشاور کسب و کار
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • سبد خرید
  • شبکه های اجتماعی
  • علاقمندی ها
  • فراموشی رمز عبور
  • قوانین سایت
  • کاربر
  • معرفی فیلم و کتاب
  • مقالات
    • داستان کارآفرینان
  • نوآفرین مشاور استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی
  • ورود
  • ورود کاربر
  • ویژگی های عمومی دوره
0
نوآفرین
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما
ثبت نام کنید

وبلاگ

نوآفرینمقالاتمدیریت منابع انسانیچگونه انگیزه کارمندان خود را افزایش دهیم؟

چگونه انگیزه کارمندان خود را افزایش دهیم؟

18 اردیبهشت 1400
ارسال شده توسط تیم نوآفرین
مدیریت منابع انسانی

آیا امروزه روابط درون سازمانی باید همانند گذشته به شکل نردبانی (از کارمند جز تا مدیر بخش) باشد و یا افراد در جست و جوی یک رهبر و رشد و شکوفایی در قالب یک تیم هستند؟ فرهنگ سازمانی مناسب، چگونه به بهبود کسب و کارها کمک می‌کند؟

شاید برای نسل جوان امروزی کمی سخت باشد که تبدیل به کارمندانی فرمانبر و بله قربان‌گو شوند که فقط برای حفظ موقعیت شغلی خود با هر آنچه مدیر می گوید موافقت کنند و خلاقیت خود را در نطفه خفه نمایند. مدیران باید بدانند که حتی یک کارمند ساده نیز ممکن است ایده هایی ناب برای بهبود عملکرد سیستم داشته باشد و از هر نوع خلاقیتی استقبال کنند. در مقابل کارمندان نیز باید خود را جزئی از سیستم بدانند و انگیزه لازم را داشته باشند که برای رشد مجموعه از دل و جان تلاش نمایند. در ادامه به دو علت عمده بی انگیزگی در محیط کار و راه‌کار هایی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

اولین و مهم‌ترین عامل بی‌انگیزگی در محیط کار، عدم علاقه به کار خود است. آیا مشغول شدن به کاری که علاقه‌ای به آن ندارید کار درستی است؟ آیا همه این امکان را دارند که در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوند؟

اگر برای اجتناب از بیکاری و یا مشکلات مالی مشغول انجام کاری هستید که به آن علاقه‌ای ندارید تلاش کنید علاقه لازم را در خود ایجاد کنید. اما چگونه؟

فهرستی از نکات مثبت مادی و معنوی و اتفاقات خوبی که در محیط کار برای شما رخ می‌دهد تهیه کنید و سعی کنید هر روز مورد جدیدی را به این لیست اضافه نمایید. بعد از یک ماه شاهد این خواهید بود که عاشق کار خود شده اید!

مقالات مرتبط  11 تکنیک برای افزایش بهره وری کارمندان

 برای قدردان یک موقعیت بودن باید توجه و ریز‌بینی خود در شناسایی نکات مثبت را افزایش دهیم که این کار با تمرین و مداومت بر انجام این کار ممکن خواهد بود. همکاران خود را مانند خانواده و یا دوستان خود بدانید و برای آن ها آرزوی موفقیت داشته باشید. البته این حسن نیت بین شما و همکاران تان باید کاملاً دوطرفه باشد که کیفیت و کمیت آن جزئی از فرهنگ هر سازمان است.

اخلاق در محیط کار

گاهی نیز تکراری و یکنواخت بودن روند کار منجر بی‌انگیزگی در محیط کار به خصوص در نسل جوان می­شود. زمانی که پویایی و نوآوری سیستم رو به صفر میل می‌کند، کارمندان دچار فرسودگی و عدم تحرک می‌شوند. در این زمان، مدیران چه اقداماتی می توانند برای افزایش پویایی سیستم خود انجام دهند؟

  • برای رشد مادی و معنوی کسب و کار خود هدف‌های کوتاه مدت تعیین کنید و با محقق شدن این هدف‌ها به کارمندان خود پاداش دهید. (پاداش می تواند در قالب یک سخنرانی انگیزشی و قدردانی از کارمندان خود و یا هدیه ای کوچک باشد)
  • برای افراد حقوق ثابت + پورسانت در نظر گیرید و کارمندان خود را به چالش قوی‌تر شدن دعوت کنید، یعنی هر کس بر اساس میزان عملکرد خود حقوق دریافت نماید و نه براساس ساعت کاری.
  • کارگاه‌های آموزشی برگزار نمایید و نشان دهید که رشد و پیشرفت شخصی و حرفه‌ای همچنان ادامه دارد و سیستم در حال سکون نیست.
  • انتقادات را با روی باز بپذیرید و برای نظرات کارمندان خود نهایت ارزش و احترام را قائل باشید. شاید برخی از ایرادات سیستم برای شما عادی شده باشند به گونه ای که حتی به چشم تان نیایند، اما یک کارمند تازه کار آن را به وضوح ببیند و رفع این مشکل در نهایت به افزایش بهره وری سازمان کمک شایانی نماید.
  • تبدیل به فردی غیر قابل دسترس نشوید که برای ملاقات با او باید از یک هفته قبل وقت گرفت، بلکه به طور مداوم با کارمندان خود در ارتباط باشید و در حالی که مشغول کار هستند به آن ها سر بزنید (البته برای تشویق افراد کوشا و نه توبیخ یا سرزنش کردن)
  • تلاش کنید جو سمی و رقابتی در محیط کار را به حداقل برسانید و نشان دهید که بالا رفتن از نردبان کارمندی، با روش‌هایی مانند خیانت و یا دروغ‌گویی را نمی‌پسندید تا اگر عده ای می خواهند از طریق نابود کردن همکاران خود به ترفیع شغلی و افزایش حقوق برسند، این افکار را از ذهن خود بیرون کنند و به بر روی کار خود تمرکز کنند.
  • به طور مستمر از کارمندان خود بازخورد بگیرید و از آن ها بخواهید نظر خود را آزادانه بیان کنند.مثلا در هفته یا ماه گذشته چه کارهایی صورت گرفت؟ آیا می توانستیم این کارها را به روشی بهتر و کارآمد تر انجام دهیم؟
  • از کارمندان خود بخواهید پیشنهادات خود را برای بهتر شدن سازمان ارائه دهند و بعد از افرادی که پیشنهادات مفیدی ارائه دادند قدردانی کنید. این کار باعث می شود هر کارمند، در هر رده و جایگاهی حس مهم بودن و تعلق داشتن به سیستم را با تمام وجود درک نماید.
مقالات مرتبط  مدرک تحصیلی و مهارت چقدر در استخدام تاثیر دارد؟

 

ما در نوآفرین کنار کسب و کار شما هستیم 🙂

 

 

مطالب پیشنهادی

  • اصول طراحی لوگو
    چگونه یک لوگوی جذاب طراحی کنیم؟
  • چالش تفاوت نسل ها بین کارمندان و مدیران
    چگونه اختلاف نسل های بیبی بومر،ایکس،وای،زد را مدیریت کنیم؟
  • طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی
    کمپین تبلیغاتی چیست و چگونه باید طراحی و اجرا شود؟
  • کپی رایتینگ چیست
    کپی رایتینگ چیست و چگونه کسب و کار شما را دگرگون می کند؟
  • تدوين استراتژی برای كسب و كار
    چگونه استراتژی مناسب كسب و كار خود را تدوین کنیم؟
  • باشگاه مشتریان
    چگونه یک باشگاه مشتریان موفق راه اندازی کنیم؟
  • عنوان نویسی حرفه ای
    چگونه یک عنوان جذاب برای محتوای خود انتخاب کنیم؟…
  • پیدا کردن هدف
    چگونه هدف زندگی خود را پیدا کنیم؟
بعدی همه چیز درباره ویژگی نسل های بیبی بومر، ایکس، وای، زد
قبلی ارزیابی ایده های پُرسا شروع شد

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • تهرانی گفت:
    19 اردیبهشت 1400 در 0:18 قبل از ظهر

    عالی بود.

    پاسخ
    • تیم نوآفرین گفت:
      7 مرداد 1400 در 11:55 قبل از ظهر

      ممنونم از همراهی شما و فید بکی که دادید

      پاسخ
    • فهیمه رمضانی گفت:
      10 مرداد 1400 در 11:42 قبل از ظهر

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

پربازدیدترین مقالات

  • 11 تکنیک برای افزایش بهره وری کارمندان
  • تغییر مدل کسب و کار دیجیکالا
    تغییرات دیجیکالا
  • محتوای جذاب تری مینویسید، اگر این گروه کلمات را بشناسید
    کلمات مفید برای تولید محتوای جذاب
  • محدودیت ها فقط در ذهن شما هستند
    محدودیت ذهن
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
    فروزانفر حمیدی برند کامبیز
  • چرا مدیریت منابع انسانی به وجود آمد؟
    مدیریت منابع انسانی
  • 1400 سال رشد و تحول مستر پُرسا
    تبریک سال نو پُرسا
  • تست شخصیت شناسی MBTI
دسته‌ها
  • آموزش زبان انگلیسی
  • اخلاق کسب و کار
  • بهبود و توسعه فردی
  • پورتفو
  • تحقیقات دانشجویان
  • تولید محتوا
  • داستان کارآفرینان
  • داستان کسب و کار
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مستر پُرسا
  • معرفی فیلم و کتاب
  • نوآفرین TV
ویدیو ها

آرشیو ویدیوها

آرشیو ویدیوها نوآفرین
 

لوگو نوآفرین

هدف نوآفرین، ارائه‌ی مشاوره و آموزش کاربردی در حوزه کسب و کار و استارتاپ، مطابق با شرایط فرهنگی و اقتصادی ایران است.

ما هفته‌ای چندین مقاله در مورد مسائل روز دنیای کسب‌وکار در سایت مان منتشر می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در سایت مان ثبت‌نام کنید.

 

 

  • تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، خیابان وزارت امور خارجه، برج صبا
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
خبرنامه
جدیدترین مقالات
  • با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید
  • شرکت باربری تهران و بین شهری
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
تمام حقوق برای سایت نوآفرین محفوظ می باشد. 1399
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nowafarin.ir/?p=2130
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.