یک بار موفق شو و خودت رو به همه ثابت کن …
دیگه از من گذشته؟ چند بار با خودتون فکر کردید که دیگه دیر شده؟ به نظرتون نقش سن در موفقیت چیه؟ یعنی اینکه میخواستید علاقه تون رو دنبال کنید کلی هم در موردش فکر کردید، اما دیگه سراغش نرفتید. آیا واقعا چنین دیدگاهی درسته؟؟؟ دیگه از من گذشته؟؟؟
راهت رو پیدا کن
راهتو پیدا کردی؟؟! بدو خوبه. ولی هوشمندانه بدو البته اگه هنوز دویدن برات زوده، حداقل راه رفتن رو شروع کن! یه خبر خوب هم اینه که تو آموزشهای پیج نوآفرین به صورت علمی میخوام روش های رسیدن به موفقیت رو توضیح بدم. از طریق الگوریتم هایی که صاحب نظران پیدا کرد. پس حتما پیج اینستاگرام نوآفرین رو دنبال کن.
تفکر خلاق یعنی چه؟ کاربردش را در این ویدیو ببینید
چگونه یک ایده انتخاب کنم؟ چگونه وارد بازار شوم؟ چگونه ایدهام را تجاری کنم؟
چطور درست تصمیم بگیریم؟ خیلی وقتها ما پر از فکرهای نابیم، ولی نمیدونیم کدوم یکی از فکرها و ایدههامون رو تو زندگی و کسب و کار پیاده کنیم. تو این ویدیو بهتون یک راه ساده رو توضیح دادم که راحت میتونید معیارهای تصمیم گیری تون رو پیدا کنید و شروع کنید.
راه رسیدن به موفقیت رو پیدا نکردی؟ هنوز دیر نشده این ویدیو رو ببین
قبول داری که قبل از هر کار و تصمیمی باید تکلیفت رو با خودت معلوم کنی؟! میخوای یه سوپراستار باشی یا یه آدم معمولی؟! …
چطور به یک مدیر نمونه تبدیل بشیم؟ آیا شما مدیری؟
شمایی که نوآفرینی شدی! میدونی وظیفه اصلی یه مدیر چیه و اصلا مدیر نمونه و موفق به کی میگن؟! این ویدیو رو ببین تا بفهمی یه مدیر چه مسئولیتها و وظایفی داره؟
مراحل تشکیل تیم | چطور تیم تشکیل دهیم و موفق شویم؟
هنوز هم به کار تیمی شک داری؟! این ویدیو رو ببین تا یاد بگیری تشکیل تیم اگر اصولی باشه چقدر کارت رو راحتتر میکنه!
چرا نمی تونم ایده هامو اجرا کنم؟
شنیدی مگین ایده ها ناپایدار هستن؟! تو این ویدیو یه سری راهکار بهت میگیم که بتونی ایده هات رو از توی ذهنت بیاری تو دنیای واقعی! عالیه مگه نه؟ 🙂
خلاقیت در دانه کردن بلال 🙂
لازم نیست برای کارت حتما تجهیزات گرون قیمت داشته باشی! با کمی ابتکار و خلاقیت هم میتونی کارت رو راه بندازی. موافقی؟!
نقشه ذهنی / مایند مپ mind map قسمت اول
مایند مپ، یک تکنیک مفیده که یادگیری و ثبت و ضبط اطلاعات رو بهبود میده و نشون میده که واقعیتها و ایدههای مختلف چطوری به هم مرتبط هستند. به کمک مایند مپ میشه مشکلات رو به روشی خلاقانه حل کرد.
نقشه ذهنی / مایند مپ mind map قسمت دوم
نقشه ذهنی / مایند مپ mind map قسمت سوم
چند ایده خلاقانه و جالب
گاهی با یه ایده ساده میشه یه تغییر بزرگ ایجاد کرد! موافقی؟ 🙂
ارزیابی ایده ها برای اجرا
ارزیابی ایدههای پرسا شروع شده! فعلا ایدههای پرسا رو از جنبههای مختلف به صورت کیفی بررسی میکنیم. حتما این ویدیو رو تا آخر ببینید تا شما هم بتونید از این طریق ایدههاتون رو ارزیابی کنید و بعدا بهشون امتیاز بدید.
چمدان مخصوص کار با لپتاپ
به کمک این نوع چمدان میتوانید در سفر و فرودگاه و هرجا که هستید به کارهای خود رسیدگی کنید. کاربردیه به نظرتون؟
پوستر خلاقانه اهدای خون
در این پوستر میتوانید ببینید که چگونه با تصویرسازی به جا، این مفهوم منتقل شده است که با اهدای خون مانند نیروهای امداد و نجات میتوانید جان دیگران را نجات دهید!
تبلیغ بازی با پهباد و QR کد
خلاقیت در تبلیغات یعنی این … برای تبلیغ یک بازی جدید، از پهبادهای پرنده استفاده شده تا مردم اگر به بازی علاقه دارند گوشی خود را به سمت آسمان بگیرند و کد آن را اسکن کنند تا بازی در گوشی شان نصب شود!
خلاقیت بی حد و مرز
در این ویدیو میتوانید ببیند که چگونه یک مرد خلاق از ماشین تصادفی خود یک اثر هنری خلق کرده است!
ایده های ناب برای شروع کسب و کار
داستان پرسا تازه داره جذاب میشه برای آدمهایی که می خوان کسب و کارشون رو راه اندازی کنند پس با ما همراه باش.
تست شنوایی سنجی
پرسا قراره از نوآفرین مشاوره بگیره ولی قبلش ما برای اینکه شنواییش رو بسنجیم اول ازش تست شنوایی سنجی گرفتیم تا درصد شنواییش رو بسنجیم و ببینیم که واقعا میتونه خوب به حرف هامون گوش بده؟ اما درسته که شنیدن و گوش کردن متفاوته ولی اول باید شنوایی فرد سالم باشه. حالا شما رو چه درجه ای صدا رو شنیدین؟
انتخاب ایده و غربال ایده
باید پُرسا رو به خاطر پشتکارش تشویق کنیم، مگه نه؟ پرسا هر چی ایده به ذهنش رسیده رو تو به دفترچه نوشته، این کار همت زیادی رو میطلبه…. شما دفتر یا یه صفحه مجازی برای نوشتن ایده هاتون دارید؟
چطور زندگی مون رو متحول کنیم
قسمت های قبلی داستان پرسا رو دیدین؟ اگر ندیدین حتما پیج اینستاگرام نوآفرین رو فالو کنید و داستانش رو ببینید. این پسر خیلی جذاب و پر انرژیه. مهم نیست چند سالمونه، ماهی رو هر وقت از آب بگیریم تازه است. با امید و تلاش و پشت کار می تونیم برسیم به هر آنچه می خواهیم.
نقش تورم در زندگی
شرایط اقتصادی و تورم روز افزون زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار داده، به همین خاطر پرسا هم به فکر راه چاره است.
آشنایی با پرسا کاراکتر محبوب حوزه کسب و کار
بعد از مدت ها تولید محتوا در اینستاگرام و فیدبکهای مخاطبان تصمیم گرفتیم آموزش ها را به روش داستان پردازی و داستان سرایی انجام دهیم و به همین خاطر کاراکتر پرسا که یک پسر پرسشگر پرچالش است را بسازیم. قراره با کمک کاراکتر پرسا از ایده پردازی برای راه اندازی یک کسب و کار شروع کرده و تا لانچ و توسعه ادامه دهیم. پس با داستان هزار هزار قسمتی پرسا همراه باشید و کلیپ های پرسا را در پیج اینستاگرام نوآفرین و مقالات مستر پرسا و همچنین آپارات نوآفرین دنبال کنید.
سرچ در گوگل ترند
این روز ها پیدا کردن موضوع برای ساخت و تولید محتوای پستهای اینستاگرامی برای بلاگرها کمی سخت شده. اما نگران نباشید! با این آموزش میتوانید به راحتی به موضوعات ترند یا موضوعاتی که فراگیر شدند، دست پیدا کنید. پس این ویدیو رو از دست ندین و با نوآفرین همراه باشید.
فیلم به دنبال خوشبختی / در جستجوی خوشبختی
مخاطب این فیلم میتونه آدمهایی باشه که از زندگی یکنواخت و جایگاه پایین شون خسته شدند، آدمهایی که درست تلاش کردن رو فراموش کردند، آدمهایی که حوشبخی رو گم کردند. تلاش این مرد، زمانی که همه چیشو از دست داده بود شگفت انگیز بود. آدمی که حتی مجبور شد شب را در توالت مترو بخوابه…. وای خدای من این همه پشتکار و تلاش ستودنیه. این فیلم رو حتما ببین.
قدرت شبکه سازی و نتورک
از دایره امنت خارج شو …
دل مشتری رو به دست بیار
تعریف هر فرد از موفقیت متفاوته. این ویدیو اولین قانون موفقیته. حتما نگاهش کن.
با هم دفتر برنامه ریزی و هدف گذاری درست کنیم
اگه تا حالا نمیدونستی چه طور برنامهریزی کنی و یا اینکه نتونستی هدفگذاریهای معقولانه برای خودت تعیین کنی این ویدیو رو از دست نده!
تا حالا چند بار نه شنیدی و دوباره شروع کردی؟
اگه تحمل نه شنیدن نداری، شروع نکن! میدونید برایان تریسی میگه: نه شنیدن، نردبان موفقیته. شما چقدر به این حرف اعتقاد دارین؟؟؟ تیکههایی از فیلم استیو جابز رو براتون انتخاب کردم حتما تا آخر ببینید. وقتی فقط از موفقیتهای استیو جابز صحبت میکنیم، خوبه که سختی های راهشو هم ببینیم.
قوی بمان کرونا را شکست میدهیم
سال خوب ساختنی است نه آمدنی!
رد پای موفقیت
اگر هنوز راهتو پیدا نکردی یا اگه تو چند راهی انتخاب موندی، بهت پیشنهاد میکنم ویدیوهای سریالی نوآفرین رو ببین. حتی میتونی تو پیج نوآفرین هم عضو بشی و سوالاتو از ما بپرسی. 🙂
اهمیت دوره عمر کسب و کار
تا حالا شنیدین که بیزینس هم طول عمر داره و تو هر دوره باید رفتار مختص به خودش رو داشته باشیم تا باعث رشدش بشین؟!
میخوای کسبوکار راهاندازی کنی یا گسترش بدی؟ با نوآفرین همراه شو
همه به دنبال موفقیت هستن. عشق به کار بزرگترین عامل موفقیته. اگه بدونیم کارمون رو چطور اصولی پیش ببریم، عاشقش میشیم و درهای موفقیت به روی ما باز میشه.
انتخاب هشتگ مناسب در اینستاگرام
هشتگ دو کاربرد دارد. یکی اینکه امکان دیده شدن پست شما توسط مخاطب رو افزایش میدهد و کاربرد دوم هشتگ این هست که اینستاگرام می تونه بهتر متوجه بشه که موضوع محتوای پست شما چی بوده و راهی برای ورود به دنیای اکسپلور هست. می دونید کجا باید هشتگ بگذارید …
استوری مارکتینگ
ریچ پستها با استوریها متفاوته، منظورم از ریج بازدید مخاطبان هست، ما باید تا جایی که میتونیم این بادید رو بالا ببریم. چون هر فردی تو اینستاگرام تعداد زیادی فالویینگ داره و ممکنه استوریهای ما وسط اونها گم بشه و دیده نشه و اینطوری میشه که بازدید کم میشه. حالا ببینیم برای استوری مارکتینگ چه کارهایی رو باید انجام بدیم؟
تولید محتوا در شبکه های مجازی
وقتی تکنولوژیهای دیجیتال مثل موبایل، دوربین دیجیتال، لپتاپ، اینترنت، وب و سایر ابزارهای مشابه، ارزان و همهگیر شد، چالشها و اتفاقات جدیدی هم در فضای محتوا به وجود آمد و حتی مصرف محتوا هم با چالش روبرو شد و مخاطبها زیر حجم محتوای فراوان غرق شدند …
زمان مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام
ما باید زمانهای متفاوت برای پست گذاری رو تست کنیم تا زمان مناسب برای پست گذاری دستمون بیاد. زمانی مناسبه که کاربر وقت استراحتشه و داره تو اینستاگرام میچرخه و سریع به پست شما واکنش نشون میده. با بررسی رقبا میتونیم ببینیم رقیب حرفهای ما چه زمانی رو برای پست گذاری در نظر گرفته و آزمون خطای ما کمتر بشه …
محتوای مخاطب پسند
به هر حال به هر هدفی که از اینستاگرام استفاده میکنیم، قطعا دوست داریم دیده و شناخته شویم و البته این روند به آسانی که فکر میکنیم نیست و باید راهکارهایی را بلد باشیم و در کنار آن به صورت مداوم و منظم تولید محتوا کنیم. فراموش نکنید که فقط یکبار فرصت دارید تا مشتری را در نگاه اول جذب کنید …
چه نوع محتوایی تولید کنم؟
شاید این سوال، دغدغه خیلی از تولیدکنندههای محتوا و صاحبان کسب و کار باشه. پس حتما این ویدیو رو تا آخر ببین و با دوستانت به اشتراک بذار.
ترسیم پرسونای مخاطب
هر کسب و کاری نیاز داره مخاطبین، مشتریان، خریداران، مصرفکنندگان و افرادی که مرتبط با کسب و کارش هستند رو بشناسه. اگر کسب و کاری مخاطب خودش رو نشناسه، نه تبلیغات به نحو مطلوب انجام میشه و نه اقداماتی که لازم است برای رشد انجام بدهند.
برای کی تولید محتوا کنم؟
بايد بازار هدف و جامعه آماری مشتریان بالقوه بيزينس تون رو بشناسيد (مشتريان بالقوه يعنی مشتريانی كه هنوز شما رو نميشناسن ولی به كالا يا خدمات شما نياز دارن) اين موضوع مهمه چون كه متوجه ميشيد چه طور و چگونه برای مخاطبانتون محتوا توليد كنيد تا هزينه هايی بازرايابی تون رو كم كنيد و مخاطبان تون رو راحت تر و سريع تر پيدا كنيد.
برندسازی اورژانسی در اینستاگرام
شما بايد در وهله اول شروع به برندسازی كنيد تا تصوير درستی از شما در ذهن مخاطب بمونه. نباید ساده و سطحی از كنارش بگذريد و فقط در حد داشتن یک صفحه اکتفا كنيد. بلکه باید برای آن یک استراتژی خوب ترسیم كنيد و با کمک آن برند خود را به افراد بسیاری بشناسونيد.
برای فعالیت در اینستاگرام از کجا شروع کنم؟
1. تنظیم دقیق پروفایل خود از نقطه شروع
یک هشدار جدی
تا زمانی که پروفایل خود را به طور کامل پر نکنید، نبايد در اينستاگرام کار خاصی انجام دهید.
بیزینست رو شروع کن
تو این ویدیو میخوام استاندارهای راهاندازی پیج اینستاگرامی رو توضیح بدم و دوستانی که پیج دارن هم نگران نباشن چون میتونن کارهای اصولی که زمان راهاندازی انجام ندادند رو اصلاح کنند و اشتباهاتی که تو مسیر داشتن و جبران کنن. از شروع کردن واهمه نداشته باشین. من در کنار شمام.
اینستاگرام از توهم تا واقعیت
این روزا سوال خیلیها اینه که چطور از گوشی که دستمونه بتونیم درآمد داشته باشیم، برای گرفتن جواب ویدیو رو نگاه کنید. حتما میدونید که اینستاگرام یه محیط بازی هست که کاربرهای زیادی این اپ رو روی گوشیهاشون نصب کردن پس ما به راحتی میتونیم کاربر هدف خودمون رو جذب کنیم و اینکه اینستا یه محیط دیداری و بصری هست.
اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام
سلام دوستان عزیزم، فهیمه رمضانی (فعال در حوزه استارتاپ و کسب و کارهای سنتی) هستم و دوست دارم آموخته ها و تجربیاتم رو در قالب ویدیو با شما به اشتراک بگذارم.