جستجو برای:
سبد خرید 0
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
  • Home 7
  • smart navigation
  • suncode visual composer addons
  • آرشیو ویدیوها
  • آموزش
  • استارت آپ
  • اعضا
  • بازگردانی رمز عبور
  • بازنشانی رمز عبور
  • برگه قبل از پاورقی – طرح 1
  • بهبود و توسعه فردی
  • پادکست
  • تحقیقات دانشجویان
  • تسویه حساب
  • تماس با ما
  • تولید محتوا
  • تیکت های من
  • ثبت تیکت
  • ثبت نام
  • ثبت نام
  • جداول قیمت
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • خدمات
  • خروج
  • درباره ما
    • شراره لطفی کارشناس تولید محتوا و سئوی سایت
    • شکوفه شفیع هم بنیانگذار نوآفرین
    • فهیمه رمضانی بنیان گذار نوآفرین- مشاور کسب و کار
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • سبد خرید
  • شبکه های اجتماعی
  • علاقمندی ها
  • فراموشی رمز عبور
  • قوانین سایت
  • کاربر
  • معرفی فیلم و کتاب
  • مقالات
    • داستان کارآفرینان
  • نوآفرین مشاور استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی
  • ورود
  • ورود کاربر
  • ویژگی های عمومی دوره
0
نوآفرین
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما
ثبت نام کنید

وبلاگ

نوآفرینمقالاتتولید محتواتاثیر باورنکردنی مطالعه و کتابخوانی در کپی رایتینگ (به همراه معرفی کتاب)

تاثیر باورنکردنی مطالعه و کتابخوانی در کپی رایتینگ (به همراه معرفی کتاب)

22 خرداد 1400
ارسال شده توسط شکوفه شفیع
تولید محتوا
کتابخوانی برای کپی رایترها

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چرا مطالعه و کتابخوانی برای کپی رایترها از نان شب واجب‌تر است؟! پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. 🙂

شاید از خودتان پرسیده باشید چرا همیشه آدم­های موفق و یا ثروتمند، صبح­ها به ورزش میروند؟ یا یک کار خاصی را همیشه انجام میدهند؟

احتمالا فکر می­کنید این افراد چون موفق یا ثروتمند هستند، اول صبح، با خیالی آسوده برای ورزش وقت میگذارند! اما مسئله کاملا برعکس است و در واقع، ورزش کردن، مانند خیلی از اولویت­های دیگرشان، جزئی از لایف استایل (سبک زندگی) این افراد است. در حقیقت، این سبک زندگی و داشتن برنامه مشخص و درست، باعث نزدیک شدن آنها به هدفشان شده است. چرا شما را به دنیای آدم­های موفق بردم؟

چون شما هم برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر موفق، و یا بعنوان کسی که میخواهد محتواهای مخاطب پسند تولید کند، باید یک کار مهم را جزئی از لایف استایل خود قرار دهید. این کار مهم، مطالعه کتاب و کتابخوانی است.

 

اهمیت و فواید کتاب و کتابخوانی به زبان ساده

ممکن است در گذشته، متن­های ساده و یا تبلیغاتی مختلفی نوشته باشید اما از نتیجه کار خود راضی نبوده ­اید. این اتفاق، به­ دلیل بی‌استعدادی و عدم توانمندی شما نیست. مشکل اصلی این است که شما ذهن­تان را به منابع و اطلاعات خوب مجهز نکرده‌اید و در نتیجه خروجی خوبی هم نخواهید داشت.

موارد زیر، 6 دلیل قانع کننده­ برای ایجاد عادت مطالعه در فردی است که میخواهد کپی رایتر موفقی باشد!

1.      کتاب خواندن، باعث افزایش اطلاعات عمومی شما میشود.

بعنوان یک تولیدکننده محتوا، برای زیبا و درست نوشتن، باید ابتدا سطح اطلاعات خود را بالا ببریم تا بتوانیم درباره هر موضوعی بنویسیم.

2.      دایره لغات شما افزایش می­یابد.

مطالعه کردن نوعی سرمایه‌گذاری ذهنی است. با خواندن کتاب و مطالعه، واژگان بیشتری می‌آموزیم که به کمک آن­ها می­توانیم متن‌های جذاب­تری بنویسیم و تفکرات خودمان را به خوبی منتقل کنیم.

سخن ویکتور هوگو در مورد کتاب

3.      کتاب، منبعی غنی برای ورود اطلاعات به دنیای اینترنت است.

مارک منسون، یکی از وبلاگ نویس­های مشهور دنیا و نویسنده کتاب پرفروش “هنر ظریف رهایی از دغدغه­ ها”  در پاسخ به این سوال که چه سایت­هایی را برای الهام گرفتن استفاده می‌کنید، گفته است:

 “من به سراغ اینترنت نمیروم و تمام وقتم را روی مطالعه کتاب­ها می­گذارم.”

منظور او این است که اگر برای اضافه کردن حرف تازه ­ای به دنیای اینترنت، از همان اینترنت الهام بگیریم نکته جدیدی برای گفتن نخواهیم داشت.

در مورد تولیدمحتوا و تبلیغ­ نویسی نیز این موضوع صادق است. با داشتن ورودی ­های بهتر (اطلاعات)، خروجی­ های حرفه‌ای­ تری (محتوا) می­توانید تولید کنید.

4.      مطالعه، تاثیر مثبت بر ناخودآگاه ذهن دارد.

ذهن ما این توانایی را دارد که با استفاده از مطالبی که طی سال‌های گذشته در اثر تجربه، مطالعه، شنیدن و دیدن آموخته است، ترکیب­ های تازه ­ای ایجاد کند که این اتفاق گاهی برای خودمان نیز غافلگیر کننده است و روی آن اسم ­هایی مانند فرشته­ های الهام، شهود و ناخودآگاه می­گذاریم! بنابراین یادگیری و مطالعه علاوه بر ذهن آگاه، ذهن ناخودآگاه و تفکر شهودی را نیز بهبود می­بخشد.

مقالات مرتبط  چگونه به کمک زیبانویسی محتوای جذاب تولید کنیم؟

5.      کتابخوانی، موجب پرورش تفکر نقادانه میشود.

به این معنی که شما خیلی ساده به مسائل نمی­نگرید و هر چیزی را باور نمی­کنید و می­توانید ایده­ های مختلف را نقد و بررسی کنید.

اگر مطالعه و یادگیری جزو اولویت­ های زندگی یک شخص نباشد، ذهن او مانند یک سطل خالی می­شود که هر ورودی­ ای را میپذیرد و او ناچار می­شود خلاء ذهن خود را با هر اخبار، گزارش و چیزی که می­شنود، پر کند. اما کسی که تفکر نقادانه را در خود پرورش داده است، با استفاده از فیلترهایی که برای خود تعریف می­کند، اجازه نمی­دهد هر موضوعی به راحتی به ذهن او وارد شود. او می­تواند اطلاعات دریافتی را غربال کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را نگه دارد و آن­هایی را که برایش مفید و کاربردی نیستند، کنار بگذارد.

توماس ای کمپیس کتاب

6.      خلاقیت شما را افزایش میدهد

با مطالعه و یادگیری، داده ­های مفیدی را در ذهن خود ذخیره می­کنید و ظرفیت فکری خود را افزایش می­دهید. ساختار مغز به گونه ­ای است که از اطلاعاتی که به مرور زمان در آن جای داده شده است استفاده می­کند و در موقعیت­ های مختلف، این اطلاعات را ترکیب کرده و به ایده­ های خلاقانه تبدیل می­کند.

 

چه کتاب هایی بخوانیم؟

سعی کنید متنوع خواندن را در برنامه خود قرار دهید. اگر شما فقط به مطالعه در یک حوزه خاص بپردازید، بعد از مدتی نسبت به آن موضوع کرخت و یا مقاوم می­شوید و دیگر از کتاب خواندن، آنطور که باید و شاید لذت نمی­برید و بازده ذهنی شما، کم و کمتر میشود.

استیو جابز برای بهبود محصولات، به کارمندان توصیه میکند که همواره از دو منظر به یک محصول نگاه کنند. ابتدا از محصول فاصله بگیرند و با دیدگاه فردی مبتدی به آن نگاه کنند، تا بتوانند ایراداتی را در آن محصول ببینند که مخاطب عام قادر به دیدن آن­ها است اما از دید سازندگان کالا پنهان مانده است. سپس با نگاه کاملاً تخصصی و موشکافانه محصول را بررسی کرده و مشکلات را رفع کنند. این مثال چه ارتباطی با کتاب و کتابخوانی دارد؟!

برای تسلط در نویسندگی و تولید محتوا، فقط خواندن کتاب­های مرتبط کافی نیست. گاهی باید از فضای تخصصی این حوزه فاصله بگیرید و کتاب­هایی بخوانید که اصلاً به این حوزه مرتبط نیستند. با این کار، تفکر چند بعدی در ذهن­تان شکل میگیرد و می­توانید هم زمان به چند حوزه مختلف بیاندیشید و خلاقانه ­تر بنویسید!

سقراط مطالعه

 

معرفی کتاب های مفید که ارزش خواندن دارند

1.      کتاب برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا:

قبل از پرداختن به حوزه­ های مختلف، میخواهیم یک کتاب مرتبط با تولید و بازاریابی محتوا، یعنی کتاب ماشین محتوا نوشته دن نوریس به شما معرفی کنیم.

در این کتاب، هرآنچه که برای نوشتن یک محتوای موثر و عالی لازم دارید آورده شده است و بویژه برای کسانی که در اول راه نوشتن و تولید محتوا هستند، بسیار اثرگذار است.

2.      خواندن رمان و ادبیات داستانی

خواندن رمان باعث می­شود ذهن­تان بتواند با سرعت بیشتری تصویرسازی کند و اثر آن در نوشته­ های خودتان نیز منعکس می­شود.

  • کتاب سمفونی مردگان از عباس معروفی:

در ابتدای کتاب، با یک شروع مبهم و پیچیده مواجه میشوید اما همین موضوع باعث میشود که با کنجکاوی ادامه بدهید. تشبیه ­های به جا و کافی، شخصیت پردازی و توضیف فضا به نحوی عالی بیان شده و در بعضی قسمت­های کتاب، راوی داستان عوض میشود و اتفاقات، از دید شخصی دیگر بیان میشود. سمفونی مردگان شاهکاری است که برنده جایزه سال 2001 بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ است.

بریده ای از کتاب: پدر خیال میکرد آدم وقتی در حجره خودش تنها باشد، تنها است. نمیدانست تنهایی را فقط در شلوغی میشود حس کرد.

 

  • کتاب کوری اثر ژوزه ساراماگو:

مردم یک شهر به یک نوع کوری سفید مبتلا میشوند. کوری ­ای که همه جا را بدون رنگ و سفید میبینند. هیچ­کدام از شخصیت­های داستان اسم ندارند و با عناوینی مانند چشم پزشک، همسر چشم پزشک، پسر لوچ و… خوانده میشوند. خود نویسنده میگوید: ” این کوری واقعی نیست، تمثیلی است. کور شدن عقل و فهم انسان است.”

مقالات مرتبط  با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید

معرفی کتاب مناسب برای کپی رایترها

3.      خواندن نمایشنامه

از ویژگی­ های یک متن خوب این است که مخاطب را به گفتگو دعوت کند. با خواندن نمایشنامه می­توانید این ویژگی را در نوشته ­های خود ایجاد کنید. نمایشنامه­ ها معمولا از نبوغ و ظرافت خاصی برخوردار هستند، به گونه ­ای که گفتگو­های رد و بدل شده در آن­ها از لحاظ سطح تفکر و عمق، در تراز بالاتری نسبت به گفتگو­های عادی و روزمره قرار دارند.

از جمله نمایشنامه ­های معروف میتوان به آثار شکسپیر اشاره کرد. نمایشنامه­ هایی همچون هملت، اتللو، رومئو و ژولیت، شاه لیر و هنری پنجم. همچنین نمایشنامه­ هایی مانند کالیگولا اثر آلبرکامو میتواند پیشنهاد خوبی برای خواندن نمایشنامه باشد.

4.      خواندن ضرب المثل و فرهنگ عامه

ضرب المثل باعث می­شود تا موجز نوشتن را یاد بگیریم. یک ضرب المثل با استفاده از چند کلمه، مفهوم گسترده ­ای را منتقل می‌کند. به علاوه، مطالعه در زمینه ضرب­‌المثل­‌ها و ریشه آن­ها، ما را با فرهنگ عامه بیشتر آشنا می­کند و باعث می­شود بتوانیم از قدرت زبان محاوره در نوشته­ های خود بهره ببریم.

  • نویسندگانی همچون جمال­زاده، صادق هدایت و جلال آل احمد، از ادبیات عامیانه در آثار خود بهره گرفته اند.

5.      کتاب­های روانشناسی، موفقیت و توسعه فردی

برای موفقیت در امر خلق محتوا، باید بتوانید مخاطب خود را شناسایی کرده و احساسات، طرز تفکر و شخصیت آن­ها را درک نمایید. خواندن کتاب­های روانشناسی باعث می شود آدم­ها را بهتر بشناسید و راحت­‌تر از طریق نوشته ­های خود با آن­ها ارتباط برقرار کنید.

معرفی کتاب

پیشنهاد می‌شود کسانی که می­خواهند تولید محتوا را به طور جدی دنبال کنند، کتاب­های انگیزشی پرفروش را هم مطالعه کنند تا درک کنند علت جذابیت این کتاب­ها برای مخاطبین چیست و نویسنده چه الگوهای نوشتاری را در متن خود استفاده کرده است.

  • کتاب اثرمرکب از دارن هاردی:

کتابی است که نویسنده در آن فرمولی ساده را برای رسیدن به موفقیت بازگو میکند. اثر مرکب جزو کتاب­‌های پرطرفدار حوزه موفقیت و توسعه فردی است.

  • کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین:

چهار اثر، کتابی پرطرفدار که میتوان گفت بهترین کتابی است که در خصوص قانون جذب و ثروت و سلامتی و خوشبختی نوشته شده است.

مقالات مرتبط  کپی رایتینگ چیست و چگونه کسب و کار شما را دگرگون می کند؟

حالا که با اهمیت مطالعه برای یک کپی رایتر آشنا شدید، میتوانید هر یک از کتاب های معرفی شده را انتخاب کنید و تمرین‌های  پیشنهادی نوآفرین را انجام دهید.

 

تمرین

  • خلاصه­ ای از سه کتاب مورد علاقه خود را در 500 کلمه بنویسید. به طوری که مخاطب فرضی با خواندن متن شما، به خریدن این کتاب­ها ترغیب شود. قواعد درست نویسی و زیبا نویسی را حتما رعایت کنید.
  • فهرست کوتاهی از چند کتاب مورد علاقه خود تهیه کنید. تلاش کنید تا مهم­ترین پیام هر کتاب را در یک جمله بیان کنید. این جمله، برداشت شخصی شما از متن کتاب است و ممکن است مفهوم اصلی آن را به طور کامل پوشش ندهد. مهم این است که یک پیام کلیدی از متن کتاب دریافت کرده باشید و بتوانید آن را در چند کلمه محدود بنویسید.
  • موضوعی را مشخص کنید که در مورد آن اطلاعات کمی دارید. بهتر است این موضوع در حوزه علاقه شما باشد. رکوردر را روشن کنید و 10 دقیقه بی­وقفه راجع به این موضوع حرف بزنید. سعی کنید خیلی راحت حرف بزنید و زوایای مختلف این موضوع را بیان کنید. این کار را در روزهای متوالی انجام دهید. با حرف زدن در مورد موضوعات مختلف، میتوانید روی مهارت ارتباطی خود کار کنید.
  • میخواهیم روش خوشه‌­بندی را تمرین کنیم:

موضوعی را انتخاب کنید و برای آن یک عنوان ساده بنویسید. این عنوان را در وسط یک کاغذ بزرگ داخل دایره بنویسید. حالا هر موضوعی را که مرتبط با این عنوان به ذهن­تان میرسد به صورت یک واژه یا عبارتی کوتاه، به صورت خوشه ­هایی به دایره مرکزی وصل کنید. عبارت مرتبط با واژه­ های نوشته شده را مقابل آن­ها بنویسید و با شاخه ­های مجزا به هم وصل کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که تصویری از موضوعات شاخه بندی شده روی صفحه کاغذ نقش ببندد و موضوع مورد نظر به حد کافی در ذهن­تان بسط داده شود. حالا مواد لازم برای نوشتن یک متن خوب را در اختیار دارید. دست به کار شوید و آن را با نهایت تمرکز بنویسید.

 

شما چطور؟ فکر می‌کنید به اندازه کافی مطالعه دارید؟ از نظر شما خواندن چه کتابهایی بر هر کپی‌رایتر و تولیدکننده محتوایی واجب است؟! قراره از این به بعد کلی مطالب آموزشی در مورد تولید محتوا تو سایت مون منتشر کنیم. خوشحال میشیم اگر شما هم نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

مطالب پیشنهادی

  • ایده های پولساز کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین
    معرفی 27 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار‌ اینترنتی
  • کتاب خواندن به سبک کپی رایترها
    چطور مانند یک کپی رایتر کتاب بخوانیم؟
  • تاثیر فرهنگ در اجرای ایده ها
    تاثیر فرهنگ در اجرای ایده های پُرسا
  • شرکت خرده فروشی run and ready
    معرفی و داستان شرکت خرده فروشی Dun and Ready
  • تحلیل شغل چیست
    6 کاربرد و فواید تجزیه و تحلیل شغل در سازمان (به…
  • کپی رایتینگ چیست
    کپی رایتینگ چیست و چگونه کسب و کار شما را دگرگون می کند؟
  • تاثیر میزان تحصیلات در استخدام
    مدرک تحصیلی و مهارت چقدر در استخدام تاثیر دارد؟
درباره شکوفه شفیع

بعضی ها مدیر به دنیا می‌آیند و بعضی در تلاشند که مدیر شوند! من، شکوفه شفیع تمام دانش و تجربه خود را در سایت نوآفرین به کار می‌گیرم تا به شما کمک کنم زندگی و کار خود را بهتر مدیریت کنید. :-)

نوشته‌های بیشتر از شکوفه شفیع
بعدی چگونه به کمک زیبانویسی محتوای جذاب تولید کنیم؟
قبلی چطور مانند یک کپی رایتر کتاب بخوانیم؟

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • کتاب باز گفت:
    28 اسفند 1401 در 11:51 قبل از ظهر

    بسیار زیبا جذاب

    پاسخ
    • فهیمه رمضانی گفت:
      16 خرداد 1402 در 4:02 بعد از ظهر

      🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

پربازدیدترین مقالات

  • مشاوره کسب و کار و وظایف بهترین مشاور کسب و کار در ایران
  • شرکای کلیدی در بوم مدل کسب و کار
    شرکای کلیدی
  • چطور مانند یک کپی رایتر کتاب بخوانیم؟
    کتاب خواندن به سبک کپی رایترها
  • چرا مدیریت منابع انسانی به وجود آمد؟
    مدیریت منابع انسانی
  • چرا فرآیندنویسی در هر کسب و کاری ضروری است؟
    ضرورت فرایندنویسی
  • پُرسا نمیدونه کدوم راه رو انتخاب کنه
    پُرسا نمیدونه کدوم راه رو انتخاب کنه
  • تسليم مشكلات نشويد
    تسلیم مشکلات نشوید
  • کپی رایتینگ چیست و چگونه کسب و کار شما را دگرگون می کند؟
    کپی رایتینگ چیست
دسته‌ها
  • آموزش زبان انگلیسی
  • اخلاق کسب و کار
  • بهبود و توسعه فردی
  • پورتفو
  • تحقیقات دانشجویان
  • تولید محتوا
  • داستان کارآفرینان
  • داستان کسب و کار
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مستر پُرسا
  • معرفی فیلم و کتاب
  • نوآفرین TV
ویدیو ها

آرشیو ویدیوها

آرشیو ویدیوها نوآفرین
 

لوگو نوآفرین

هدف نوآفرین، ارائه‌ی مشاوره و آموزش کاربردی در حوزه کسب و کار و استارتاپ، مطابق با شرایط فرهنگی و اقتصادی ایران است.

ما هفته‌ای چندین مقاله در مورد مسائل روز دنیای کسب‌وکار در سایت مان منتشر می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در سایت مان ثبت‌نام کنید.

 

 

  • تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، خیابان وزارت امور خارجه، برج صبا
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
خبرنامه
جدیدترین مقالات
  • با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید
  • شرکت باربری تهران و بین شهری
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
تمام حقوق برای سایت نوآفرین محفوظ می باشد. 1399
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nowafarin.ir/?p=2823
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.