جستجو برای:
سبد خرید 0
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
  • Home 7
  • smart navigation
  • suncode visual composer addons
  • آرشیو ویدیوها
  • آموزش
  • استارت آپ
  • اعضا
  • بازگردانی رمز عبور
  • بازنشانی رمز عبور
  • برگه قبل از پاورقی – طرح 1
  • بهبود و توسعه فردی
  • پادکست
  • تحقیقات دانشجویان
  • تسویه حساب
  • تماس با ما
  • تولید محتوا
  • تیکت های من
  • ثبت تیکت
  • ثبت نام
  • ثبت نام
  • جداول قیمت
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • خدمات
  • خروج
  • درباره ما
    • شراره لطفی کارشناس تولید محتوا و سئوی سایت
    • شکوفه شفیع هم بنیانگذار نوآفرین
    • فهیمه رمضانی بنیان گذار نوآفرین- مشاور کسب و کار
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • سبد خرید
  • شبکه های اجتماعی
  • علاقمندی ها
  • فراموشی رمز عبور
  • قوانین سایت
  • کاربر
  • معرفی فیلم و کتاب
  • مقالات
    • داستان کارآفرینان
  • نوآفرین مشاور استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی
  • ورود
  • ورود کاربر
  • ویژگی های عمومی دوره
0
نوآفرین
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما
ثبت نام کنید

وبلاگ

نوآفرینمقالاتمدیریت بازاریابیهر آنچه باید از ارکان تبلیغات بدانید (+ بررسی نمونه های موفق)

هر آنچه باید از ارکان تبلیغات بدانید (+ بررسی نمونه های موفق)

17 بهمن 1399
ارسال شده توسط تیم نوآفرین
مدیریت بازاریابی
تیزينگ، شعار، شعار تبلیغاتی، تگ لاین و جینگل

شاید تا کنون اصطلاحاتی از قبیل تیزر، تیزینگ، شعار تبلیغاتی، اسلوگان، تگ لاین و جینگل را شنیده باشید اما به درستی ندانید که هر کدام از آنها دقیقا چه هستند و در مدیریت بازاریابی چه کمکی به ما میکنند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه شوید تا تک تک این اصطلاحات مهم بازاریابی را که در واقع ارکان تبلیغات ما هستند، با هم بررسی کنیم.

 

تیزینگ (تیزر اد) چیست؟

تیزر اد (teaser ad) عبارت خبری و یا وعده ای است که اطلاعات اندکی راجع به تبلیغ اصلی و یا محصول ارائه می کند و اولین گام در برپا کردن یک کمپین تبلیغاتی است. هدف تیزینگ ایجاد حس هیجان و کنجکاوی در مخاطب است. موفقیت یک تیزینگ به گستردگی انتشار آن بستگی دارد. بهتر است از بیشترین فضاهای فیزیکی و مجازی ممکن اعم از شبکه های اجتماعی و بیلبود ها برای نشر تیزینگ استفاده شود. در تیزینگ معمولا از عبارت هایی از این قبیل استفاده می شود:

  • به زودی … Coming soon
  • در حال بار گذاری  Loading
  • واقعه ای عظیم در پیش است  Ssomething big is coming
  •  آماده یک تغییر باش  Be ready for a change
  • انتظار تقریبا به پایان رسیده است  The wait is almost over
  • بالاخره رسید It’s finally here
  • منتظر باش و ببین Wait and see
  • دوران جدیدی در حال ظهور است A new era is emerging
  • محصول جدیدی در راه است A new product is coming

 

نمونه تیزینگ‌های خارجی

همانطور که در نمونه‌های زیر مشاهده می‌کنید، تیزینگ‌ها کمترین اطلاعات ممکن را به مخاطبن می‌دهند.

هر خودرویی نیاز به یک شروع تازه دارد.

نمونه تیزینگ های خارجی

هی … میتونی یه رازی رو پیش خودت نگه داری؟

اتفاق تازه ای در مدیریت هتل در حال رقم خوردن است. با ما همراه باشید.

نمونه تیزینگ های خارجی

ما برای شما یک سوپرایز داریم.

سه روز دیگر مانده است …

نمونه تیزینگ‌های خارجی

از گوشی خود رونمایی کنید. (تیزینگ شرکت سامسونگ)

نمونه تیزینگ‌های خارجی

در تصویر سمت چپ تیزینگ فقط تاریخ ورود به بازار را ذکر کرده است اما نوع محصول و برند آن مشخص است.

نمونه تیزینگ‌های خارجی

نمونه تیزینگ‌های ایرانی

نمونه تیزینگ‌های ایرانی
نمونه تیزینگ‌های ایرانی
نمونه تیزینگ‌های ایرانی
نمونه تیزینگ‌های ایرانی

همانطور که در نمونه های داخلی و خارجی مشاهده کردید، تیزینگ کمترین اطلاعات ممکن را درباره ی محصول، خدمت و تولید کننده می دهد و اصلی ترین هدف آن به یاد ماندنی تر کردن تبلیغ اصلی و برانگیختن کنجکاوی عموم افراد است.

مقالات مرتبط  کمپین تبلیغاتی چیست و چگونه باید طراحی و اجرا شود؟

در مرحله ی اجرای کمپین تبلیغاتی، تیزر اد و تبلیغ اصلی (دارای اطلاعات کافی و جزئیات) در کنار هم می آیند. به مثال زیر توجه کنید:

 

نمونه تیزینگ‌های ایرانی

 

شعار (motto) چیست؟

Motto یا شعار، عبارت کوتاهی است که نشان دهنده عقاید، ارزش ها، باور ها و فرهنگ یک مجموعه است و کاربرد تبلیغاتی ندارد و معمولا طولانی تر از شعار تبلیغاتی است. هدف شعار بیشتر امید و انگیزه دادن به افراد است. مثال:

  • شعار نیروی دریایی: تنها روز آسان دیروز بود.
  • المپیک: سریع تر، بالاتر، قوی تر
  • یک مهندس: اگر کاملا از کار نیفتاده، تعمیرش کن.
  • یک سیاست مدار: صداقت بهترین سیاست دنیا است.

 

تگ لاین (tagline) 

تگ لاین، خلاصه بیانیه ماموریت یک سازمان و معرفی کننده ارزش ها و خدمات یک برند فارغ از محصولات آن است. تگ لاین باید به گونه ای باشد که با شنیدن آن، اسم کمپانی در ذهن تداعی شود. وظیفه اصلی تگ لاین، افزایش آگاهی از برند با کمترین کلمات ممکن است. شعار یک برند مانند دی ان ای و هویت آن است که و سازمان باید به آن متعهد باشد.

بیشتر شرکت های بزرگ، تگ لاین خود را زمانی تدوین می کنند که کمی به شهرت و موفقیت رسیده باشند و از اهداف و استراتژی سازمان خود کاملا آگاه باشند. زیرا تگ لاین تبلیغاتی اصولا تغییر نمی کند. مگر زمانی که بخواهیم بازسازی برند (re-branding) انجام دهیم. معمولا در آگهی های تبلیغاتی و سایت ها، تگ لاین زیر لوگو و اسم سازمان نوشته می شود. مثال:

  • نایک: فقط انجامش بده (just do it)

  • اورآل: چون لایقش هستید (because you are worth it)

  • مک دونالد: عاشقشم / دارم عاشقش میشم (I’m loving it)

  • بنز: مثل هيچ كدام (unlike any other)

  • شركت اپل: متفاوت فكر كنيد (think different)

  • ال جی: زندگی خوبه (life is good)

  • کوکاکولا: (در های) شادی را باز کنید. (open happiness)

  • مک دونالد: انقدر خوبه که انگشت هات رو هم میلیسی!(It’s finger lickin’ good)

  • وال مارت: پول بيشتري ذخيره كنيد، زندگي بهتري داشته باشيد. (save money. Live better)

  • ديزني لند: شادترين جاي دنیا (the happiest place in the world)

  • آديداس: غير ممكن وجود ندارد. (impossible is nothing)

  • همراه اول: هیچ کس تنها نیست

  • تاژ: هميشه كيفيت، هميشه تاژ

  • بيمه دانا: بيمه دانا، مطمئن و توانا

  • مز مز: هم مزه ی هر لحظه

  • ایران خودرو: راه تو را می خواند

  • یخچال فریزر امرسان: زیبا، جادار، مطمئن

در شکل زیر چند نمونه لوگوی معروف به همراه شعار برند آن ها آورده شده است.

مقالات مرتبط  موسیقی چه تاثیری در هویت برند بصری دارد؟

 

شعار تبلیغاتی

 

شعار تبلیغاتی (slogan) 

عنوان / شعار تبلیغاتی و یا slogan عبارت و یا جمله ای بسیار کوتاه و مختصر است که برای معرفی و تبلیغ یک محصول، خدمت و یا برند به کار می رود و باید کوتاه، ساده، جذاب، گیرا، متقاعد کننده، همه جانبه، به یاد ماندنی و حتی الامکان ریتمیک و آهنگین باشد به گونه ای که بر سر زبان ها افتاده و به راحتی نتوان آن را فراموش کرد. هدف از شعار تبلیغاتی جلب توجه مخاطب است.

Slogan بخشی از یک کمپین تبلیغاتی است. برای مثال کمپانی اپل برای اولین بار که می خواست تلفن همراه آیفون خود را به بازار عرضه کند، تصور می کرد این محصول مورد استقبال کسانی قرار می گیرد که به دنبال راه متفاوتی برای زندگی کردن هستند. به همین دلیل شعار تبلیغاتی خود را “این همه چیز را تغییر می دهد” قرار داد. در حالی که تگ لاین اپل “متفاوت بیاندیش” است.

یک شعار تبلیغاتی می تواند با لحن های مختلفی نوشته شود. مانند:

  • خنده دار و سرگرم کننده

  • جدی و رسمی

  • امری و دستوری

  • جزئی و ریز بینانه

  • غم انگیز (دوری از رنج)

در اکثر موارد شعار یا عنوان تبلیغاتی و تگ لاین را با هم اشتباه می گیرند و یا به علت موفقیت و محبوبیت یک شعار تبلیغاتی آن را به جای تگ لاین به کار می برند.

اگر شما قصد راه اندازی یک بیزینس شخصی دارید، نیازی نیست هم تگ لاین و هم شعار تبلیغاتی را به طور جداگانه طراحی کنید. اولویت با تدوین تگ لاین یا شعار برند است. در آینده با توسعه و گسترش کسب و کارتان می توانید برای کمپین های تبلیغاتی مختلف، شعار های مختلفی (slogan) طراحی کنید.

مقالات مرتبط  انتخاب فونت مناسب برای یک کسب و کار

 

Jingle یا موسیقی تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

جینگل یک متن تبلیغاتی است که در قالب یک آهنگ نوشته شده است و یا آگهی ای است که موسیقی خاصی است در پس زمینه آن به کار رفته است.

در جینگل هر نوع اطلاعاتی در مورد سازمان و یا محصول از جمله شعار تبلیغاتی، وعده یا قول برند، اطلاعات تماس، آدرس وبسایت، مزیت رقابتی محصول و … می توان ارائه نمود.

از جمله مزایای جینگل می توان به ماندگار تر کردن آگهی در اذهان عمومی، برانگیختن احساسات مخاطب، ایجاد حس و حال نوستالژیک و مفرح تر کردن تبلیغ اشاره کرد. قدرت و تاثیر گذاری یک تبلیغ آهنگین تا حدی است که میتوان آن را در رسانه های صوتی مانند پادکست و رادیو و بدون درگیر کردن حس بینایی به کار برد.

نمونه هایی از معروف ترین جینگل ها:

1) مک دونالد: عاشقشم

https://nowafarin.ir/wp-content/uploads/2021/01/jingle-mcdonald.mp3

2) ایران رادیاتور: پشتم گرمه

https://nowafarin.ir/wp-content/uploads/2021/01/iran-radyator.mp4

3) گلرنگ: سرت رو با چی میشوری؟ با شامپو گلرنگ

https://nowafarin.ir/wp-content/uploads/2021/01/golrang-jin.mp4

نکاتی که در این مقاله مطالعه کردید، همان ارکانی است که برای ساختن تبلیغات به آن نیاز دارید. اگر این مقاله برای‌تان مفید و کاربردی بوده است حتما نظر خود را برای مان کامنت کنید و این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چنانچه می خواهید مفاهیم و نکات منتشر شده در حوزه بازاریابی در سایت نوآفرین را بخوانید روی مدیریت بازاریابی کلیک کنید.

مطالب پیشنهادی

  • چشم انداز یک کسب و کار
    چشم انداز سازمانی چیست؟ (+ نمونه چشم انداز سازمانی موفق)
  • راه اندازی کسب و کار اینترنتی
    5 مرحلۀ راه اندازی کسب و کار اینترنتی، اگر بدانید…
  • بیانیه ماموریت
    بیانیه ماموریت چیست؟ (+ چند نمونه بیانیه ماموریت موفق)
  • تحلیل PESTEL چیست و چه کاربردی دارد؟
    تحلیل پستل PESTEL چیست و چه کاربردی دارد؟ (بررسی جامع)
  • آمیخته بازاریابی
    آمیخته بازاریابی چیست؟ (بررسی مدل save , 4v , 4c , 4p)
  • استارتاپ چیست
    استارت آپ چیست؟ (+ مراحل راه اندازی یک استارتاپ موفق)
  • شش کلاه تفکر
    تکنیک شش کلاه تفکر چیست؟ (بررسی جامع)
  • باشگاه مشتریان
    چگونه یک باشگاه مشتریان موفق راه اندازی کنیم؟
بعدی چگونه یک باشگاه مشتریان موفق راه اندازی کنیم؟
قبلی چگونه هدف زندگی خود را پیدا کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

پربازدیدترین مقالات

  • کانال های توزیع در بوم مدل کسب و کار
    کانال های توزیع
  • چرا مدیریت منابع انسانی به وجود آمد؟
    مدیریت منابع انسانی
  • مشاوره کسب و کار و وظایف بهترین مشاور کسب و کار در ایران
  • مدیریت استعدادهای سازمان چه کمکی به رشد آن می کند؟
    پرورش نیروی انسانی
  • بازار ایده های پُرسا رو قبول میکنه؟
    بازار ایده های پُرسا رو قبول میکنه؟
  • فعالیت های کلیدی در بوم مدل کسب و کار
    فعالیت های کلیدی
  • چه مشاغلی پولساز هستند؟ (مصاحبه های جنجالی نوآفرین با برترین ها)
    چه مشاغلی پولساز هستند؟
  • 11 تکنیک برای افزایش بهره وری کارمندان
دسته‌ها
  • آموزش زبان انگلیسی
  • اخلاق کسب و کار
  • بهبود و توسعه فردی
  • پورتفو
  • تحقیقات دانشجویان
  • تولید محتوا
  • داستان کارآفرینان
  • داستان کسب و کار
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مستر پُرسا
  • معرفی فیلم و کتاب
  • نوآفرین TV
ویدیو ها

آرشیو ویدیوها

آرشیو ویدیوها نوآفرین
 

لوگو نوآفرین

هدف نوآفرین، ارائه‌ی مشاوره و آموزش کاربردی در حوزه کسب و کار و استارتاپ، مطابق با شرایط فرهنگی و اقتصادی ایران است.

ما هفته‌ای چندین مقاله در مورد مسائل روز دنیای کسب‌وکار در سایت مان منتشر می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در سایت مان ثبت‌نام کنید.

 

 

  • تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، خیابان وزارت امور خارجه، برج صبا
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
خبرنامه
جدیدترین مقالات
  • با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید
  • شرکت باربری تهران و بین شهری
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
تمام حقوق برای سایت نوآفرین محفوظ می باشد. 1399
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nowafarin.ir/?p=2221
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.