جستجو برای:
سبد خرید 0
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
  • Home 7
  • smart navigation
  • suncode visual composer addons
  • آرشیو ویدیوها
  • آموزش
  • استارت آپ
  • اعضا
  • بازگردانی رمز عبور
  • بازنشانی رمز عبور
  • برگه قبل از پاورقی – طرح 1
  • بهبود و توسعه فردی
  • پادکست
  • تحقیقات دانشجویان
  • تسویه حساب
  • تماس با ما
  • تولید محتوا
  • تیکت های من
  • ثبت تیکت
  • ثبت نام
  • ثبت نام
  • جداول قیمت
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری من
  • خدمات
  • خروج
  • درباره ما
    • شراره لطفی کارشناس تولید محتوا و سئوی سایت
    • شکوفه شفیع هم بنیانگذار نوآفرین
    • فهیمه رمضانی بنیان گذار نوآفرین- مشاور کسب و کار
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • رویدادها
    • تگ ها
    • ثبت نام های من
    • دسته بندی ها
    • مکان ها
  • سبد خرید
  • شبکه های اجتماعی
  • علاقمندی ها
  • فراموشی رمز عبور
  • قوانین سایت
  • کاربر
  • معرفی فیلم و کتاب
  • مقالات
    • داستان کارآفرینان
  • نوآفرین مشاور استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی
  • ورود
  • ورود کاربر
  • ویژگی های عمومی دوره
0
نوآفرین
  • نوآفرین
  • مقالات
    • کارآفرینی و استارت آپ
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت استراتژیک
    • مدیریت منابع انسانی
    • بهبود و توسعه فردی
    • داستان کسب و کار
    • تولید محتوا
    • آموزش زبان انگلیسی
    • معرفی فیلم و کتاب
    • داستان کارآفرینان
    • مستر پُرسا
    • تحقیقات دانشجویان
  • پورتفو
  • آرشیو ویدیوها
  • مشاوره
  • نوآفرین TV
  • درباره ما
  • تماس با ما
ثبت نام کنید

وبلاگ

نوآفرینمقالاتمدیریت بازاریابیچرا هویت بصری برای هر سازمانی لازم است؟

چرا هویت بصری برای هر سازمانی لازم است؟

11 فروردین 1400
ارسال شده توسط تیم نوآفرین
مدیریت بازاریابی
علت پیدایش هویت بصری

با ظهور شخصیت‌های حقوقی به جای اشخاص حقیقی در عرصه صنعت و تجارت نیاز به طراحی هویت بصری برای سازمانها از عوامل مهم در شکل گیری و نیاز به طراحی هویت بصری است شخصیت حقوقی یا سازمانها نیز برای شناخته شدن موثر و رقابت در صنعت خود نیاز به داشتن یک شخصیت یا هویت بصری دارند و نکته ای که باید در طراحی هویت بصری سازمان توجه کرد این است که سازمان شرکت یا موسسه نمی‌تواند با سلیقه فردی جهت طراحی هویت بصری پیش رود.

طراحی هویت بصری برای سازمان مانند شیوه لباس پوشیدن اشخاص محدودیت هایی دارد.

یک سازمان حقوقی با طراحی هویت بصری می‌تواند موقعیت خود را نیز در عرصه رقابت یا بازار کار به صورت ویژه مشخص کند.

 

چرا هویت بصری موضوعی با اهمیت جهانی است؟

همانطور که گفتیم برند را می توان رابطه بین کسب و کار و مخاطبین تعریف کرد و هویت برند نیز اینگونه توصیف می شود که سازمان از چه لحن، شخصیت، احساس و یا تجربه ای برای ارتباط با مخاطبان بهره می گیرد، بنابراین هویت بصری به عنوان چهره شرکت یا سازمان عمل می کند.

هویت بصری سازمان نقش مهمی در ارائه ی نمایشی از خود به ذینفعان داخلی و خارجی خود ایفا می کند. به طور کلی، هویت بصری سازمان، ارزش ها و اهداف یک سازمان، کسب و کار و ویژگی های آن را بیان می کند که عبارتند از:

  • هویت بصری یک سازمان، دید و شناخت کافی از آن سازمان را مهیا می کند چراکه عموم مردم از حضور سازمان در جامعه مطلع می شوندو نام و هسته ی اصلی کاری آن را در زمان صحیح به خاطر آورند و موسسه یا سازمان به یادماندنی تر می شود.
  • هویت بصری یک سازمان، آن سازمان را برای ذینفعان خارجی به یک سمبل تبدیل می کند.
  • هویت بصری یک سازمان، ساختار آن سازمان و انسجام و همچنین روابط بین بخش ها و واحد های آن را به ذینفعان خارجی نشان می دهد.
  • تابع داخلی هویت بصری سازمان مربوط به شناسایی کارمندان با تمام سازمان یا بخشی از سازمان که در آن کار میکنند می باشد.
  • اعتماد کارکنان به سازمان بیشتر می شود.
  • سازمان برای کسانی که می خواهند به استخدام درآیند، جذاب تر می شود.
مقالات مرتبط  3 نکته مهم در مورد طراحی هویت بصری

با توسعه ناگهانی تجارت و ظهور روز های خدماتی در سطح جهان ابتدا سازمان های بزرگ و به دنبال آن ها شرکت های متوسط و حتی کسب و کارهای کوچک دریافتند که داشتن یک نشانه بر روی محصولات یا خدمات شان باعث می‌شود که یک هویت شاخص است برای خود ایجاد کنند و در ذهن مشتریان خود ماندگارتر شوند.

 

چرا هویت بصری برای کسب و کارهای آنلاین حیاتی است؟

ما انسانها %۷۵ ادراکات خود را از طریق بینایی دریافت می کنیم و از شنوایی ۱۳% و کلا باقی حواس روی هم ۱۲% بهره می بریم لذا همه جا به مفهوم هویت بصری برند توجه بیشتری می شود.

اینستاگرام، شبکه اجتماعی جادویی است که کسب و کارهای زیادی در آن فعالیت می کنند. در این شبکه اجتماعی به راحتی می توان عکس و فیلم اشتراک گذاری کرد و شبکه ای بصری می باشد. از آنجا که بیزینس ها و رقبای زیادی در این شبکه فعالیت می کنند لازم است کاری کنیم تا از بقیه متمایز باشیم و مهمتر اینکه در بین رقبا شناخته شویم و برای مخاطبان قابل شناسایی باشیم.

مثلا در همین حوزه کسب و کار اکثر پیج ها به رنگ بنفش و زرد و نارنجی هستند با مطالب مشابه هم…. همان طور که گفتیم %۷۵ افراد بصری هستند و از طریق بینایی اطلاعات اطراف را درک می کنند، پس در دنیای پر زرق و برق امروزی باید با کمک ترسیم درست هویت بصری تمایزی در بین رقبا ایجاد کرد که در ادامه مفصل در مورد عناصر بصری صحبت خواهیم کرد.

مقالات مرتبط  هر آنچه باید از ارکان تبلیغات بدانید (+ بررسی نمونه های موفق)

کسب و کاری که هویت بصری قوی داشته باشد، در دید عموم شاخص می شود و نیز چهره سازمان به راحتی در یاد مخاطبان و ذی نفعان می ماند.

وقتی هویت بصری طراحی می شود، کسب و کار می تواند آن را به عنوان ارزش افزوده بر سرمایه و دارایی هایش در نظر بگیرد چون در طولانی مدت بر روی برندینگ آن کسب و کار و استارتاپ اثر می گذارد.

اگر به نشانه های تاریخی باستان نشانه های خانواده و خاندان ها و مالکان بزرگ نگاهی بیندازیم بر روی دارایی های سال مثل دام ها  نشانه‌هایی مثل داغ کردن دیده می شود و این ها نشانه های بصری اند که برای ایجاد هویت بصری و تشخیص صاحب اموال بوده است. حتی در برخی اقوام نوعی پوشش خاص مثل طلا و جواهر و پارچه های زربافت برای نشان دادن رده خانوادگی شان استفاده می کنند.

 

برای خواندن مقالات مربوط به طراحی هویت بصری سازمانی، روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه هویت بصری طراحی کنیم

 

 

گردآوری: تیم نوآفرین

 

 

ما در نوآفرین کنار کسب و کار شما هستیم 🙂

 

 

مطالب پیشنهادی

  • اشتباهات رایج در طراحی هویت بصری
    3 نکته مهم در مورد طراحی هویت بصری
  • اشکال هندسی در هویت بصری
    مفهوم اشکال هندسی در طراحی هویت بصری
  • تاثیر موسیقی در هویت بصری
    موسیقی چه تاثیری در هویت برند بصری دارد؟
  • چشم انداز یک کسب و کار
    چشم انداز سازمانی چیست؟ (+ نمونه چشم انداز سازمانی موفق)
  • طراحی هویت بصری سازمان
    چگونه یک هویت بصری قدرتمند طراحی کنیم؟
  • هویت بصری سازمان
    هویت بصری برند چیست و از چه عناصری تشکیل شده است؟
  • تاثیر رنگ ها در طراحی هویت بصری
    انتخاب رنگ مناسب در طراحی هویت بصری
  • مدیریت استراتژیک
    چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
برچسب ها: چگونه هویت بصری طراحی کنیممعنی هویت بصریمنظور از هویت بصری چیستهویت بصری سازمانی چیستهویت بصری شامل چیست
بعدی پُرسا از مدل زندگیش خسته شده
قبلی چگونه یک هویت بصری قدرتمند طراحی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:

پربازدیدترین مقالات

  • چگونه اختلاف نسل های بیبی بومر،ایکس،وای،زد را مدیریت کنیم؟
    چالش تفاوت نسل ها بین کارمندان و مدیران
  • انتخاب فونت مناسب برای یک کسب و کار
    انتخاب فونت مناسب در طراحی هویت بصری
  • ارزیابی ایده های پُرسا شروع شد
    ارزیابی ایده های پُرسا
  • استارت آپ چیست؟ (+ مراحل راه اندازی یک استارتاپ موفق)
    استارتاپ چیست
  • شرکای کلیدی در بوم مدل کسب و کار
    شرکای کلیدی
  • اشتباهات رایج در زبان انگلیسی (1)
    اشتباهات رایج در زبان انگلیسی
  • مدل پنج نیروی رقابتی پورتر چیست؟ (+ مثال های کاربردی)
    تحلیل پورتر
  • معرفی و داستان شرکت خرده فروشی Dun and Ready
    شرکت خرده فروشی run and ready
دسته‌ها
  • آموزش زبان انگلیسی
  • اخلاق کسب و کار
  • بهبود و توسعه فردی
  • پورتفو
  • تحقیقات دانشجویان
  • تولید محتوا
  • داستان کارآفرینان
  • داستان کسب و کار
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مستر پُرسا
  • معرفی فیلم و کتاب
  • نوآفرین TV
ویدیو ها

آرشیو ویدیوها

آرشیو ویدیوها نوآفرین
 

لوگو نوآفرین

هدف نوآفرین، ارائه‌ی مشاوره و آموزش کاربردی در حوزه کسب و کار و استارتاپ، مطابق با شرایط فرهنگی و اقتصادی ایران است.

ما هفته‌ای چندین مقاله در مورد مسائل روز دنیای کسب‌وکار در سایت مان منتشر می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر در سایت مان ثبت‌نام کنید.

 

 

  • تهران، اقدسیه، بلوار ارتش، خیابان وزارت امور خارجه، برج صبا
  • 09355369748
  • info@nowafarin.ir
خبرنامه
جدیدترین مقالات
  • با این 4 ترفند محتوایی تاثیرگذار بنویسید
  • شرکت باربری تهران و بین شهری
  • چرا استراتژی برای هر کسب و کاری لازم است؟
  • داستان زندگی محمد فروزانفر و محمد پیروز حمیدی
تمام حقوق برای سایت نوآفرین محفوظ می باشد. 1399
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nowafarin.ir/?p=2178
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

کتاب

[1 دوره]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.