طراحی هویت بصری در هر صنعت و مدل کسب و کاری متفاوت می باشد و ویژگی های خاص خود را دارد ولی برای انجام و اجرای آن مراحل مشترک و مشخصی وجود دارد که به ترتیب آنها رو بیان میکنیم:
تحقیق و تحلیل وضعیت کسب و کار
تعیین نیازهای کسب و کار
طراحی و یافتن ایده
توسعه و تعمیم طراحی ها
اجرا و پیاده سازی و طراحی هویت بصری
در ابتدا باید بدانید «که» هستید، قبل از آنکه بخواهید به دنبال کشف المان های هویت بصری باشید ابتدا باید مشخص نمایید که:
اگر به طور دقیق نمیدانید «که» هستید، اصلا نگران نباشید، میتوانید با خواندن مقالات آموزشی نوآفرین بفهمید که شما به عنوان برندی که میخواهید از خود و یا کسب و کار خود بسازید، واقعا «که» هستید.
حتی در هنگام تحقیق و تحلیل وضعیت سازمان باید جایگاه سازمان را در فضای رقابت سنجی تا بتوان تصویری تاثیرگذارتر در بین محصولات و یا خدمات رقیب انتخاب کرد با دید جامع تر می توان آینده هویت بصری را نیز ترسیم کرد زیرا نکته مهم در طراحی هویت بصری ادامه دار بودن در موارد پیش بینی نشده آینده می باشد که انعطاف پذیر و از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.
ساختن هویت بصری جامع
طراحی هویت بصری جامع، بستگی به اندازه و موقعیت و شرایط سازمانها دارد و هر چه سازمان بزرگتر باشد، ایجاد هویتی جامع برای آن ضروریتر است ولی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین در شبکه های مجازی نیاز است هویت بصری و رفتاری مشخص شود.
دیدگاهتان را بنویسید