چگونه یک هویت بصری قدرتمند طراحی کنیم؟
طراحی هویت بصری در هر صنعت و مدل کسب و کاری متفاوت می باشد و ویژگی های خاص خود را دارد ولی برای انجام و اجرای آن مراحل مشترک و مشخصی وجود دارد که به ترتیب آنها رو بیان میکنیم:
-
تحقیق و تحلیل وضعیت کسب و کار
-
تعیین نیازهای کسب و کار
-
طراحی و یافتن ایده
-
توسعه و تعمیم طراحی ها
-
اجرا و پیاده سازی و طراحی هویت بصری
در ابتدا باید بدانید «که» هستید، قبل از آنکه بخواهید به دنبال کشف المان های هویت بصری باشید ابتدا باید مشخص نمایید که:
- ماموریت شما چیست؟
- شخصیت برند شما چه گونه است؟
- مزیت رقابتی شما کدام است؟
- دسته مشتری شما کیست؟
اگر به طور دقیق نمیدانید «که» هستید، اصلا نگران نباشید، میتوانید با خواندن مقالات آموزشی نوآفرین بفهمید که شما به عنوان برندی که میخواهید از خود و یا کسب و کار خود بسازید، واقعا «که» هستید.
حتی در هنگام تحقیق و تحلیل وضعیت سازمان باید جایگاه سازمان را در فضای رقابت سنجی تا بتوان تصویری تاثیرگذارتر در بین محصولات و یا خدمات رقیب انتخاب کرد با دید جامع تر می توان آینده هویت بصری را نیز ترسیم کرد زیرا نکته مهم در طراحی هویت بصری ادامه دار بودن در موارد پیش بینی نشده آینده می باشد که انعطاف پذیر و از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.
ساختن هویت بصری جامع
طراحی هویت بصری جامع، بستگی به اندازه و موقعیت و شرایط سازمانها دارد و هر چه سازمان بزرگتر باشد، ایجاد هویتی جامع برای آن ضروریتر است ولی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین در شبکه های مجازی نیاز است هویت بصری و رفتاری مشخص شود.
ساختن یک هویت موثر برای یک سازمان شرکت بزرگ باید به سه جنبه فعالیت های سازمان توجه کرد:
۱. طراحی
فقط به جنبه های طراحی بصری توجه دارد.
۲. هویت
به برنامه ریزی و سازماندهی، رفتار و تعاملات سازمان با جامعه توجه دارد.
۳. ارتباطات
سیاست گذاری در بازاریابی و فعالیت های روابط عمومی در سازمان را مورد توجه قرار میدهد.
پایه های طراحی هویت بصری
همانطور که لباس و مدل مو شما هویت شخصیتی شما را میساخت، طراحی هم چیزی است که هویت بصری شرکت شما را میسازد.
پس طراحی هویت بصری از اهمیت بالایی برخوردار است که در مقالات زیر به شرح اجزای آن خواهیم پرداخت.
-
چگونه یک لوگوی جذاب طراحی کنیم؟
-
انتخاب فونت مناسب برای یک کسب و کار
-
تاثیر موسیقی بر هویت بصری
-
انتخاب رنگ مناسب در طراحی هویت بصری
-
مفهوم اشکال هندسی در ترسیم هویت بصری
برای خواندن همه مقالات مربوط به طراحی هویت بصری سازمانی، روی لینک زیر کلیک کنید.
چگونه هویت بصری طراحی کنیم
گردآوری: تیم نوآفرین
ما در نوآفرین کنار کسب و کار شما هستیم 🙂
مطالب پیشنهادی
- هویت بصری برند چیست و از چه عناصری تشکیل شده است؟
- انتخاب رنگ مناسب در طراحی هویت بصری
- کمپین تبلیغاتی چیست و چگونه باید طراحی و اجرا شود؟
- طراحی شغل چیست و چه اهمیتی دارد؟
- چگونه استراتژی مناسب كسب و كار خود را تدوین کنیم؟
- موسیقی چه تاثیری در هویت برند بصری دارد؟
- چگونه یک لوگوی جذاب طراحی کنیم؟
- چگونه یک عنوان جذاب برای محتوای خود انتخاب کنیم؟…
دیدگاهتان را بنویسید