کمک به رشد سازمان با برون سپاری فعالیت ها
برون سپاری عبارت است از واگذاری برخی فعاليتهای داخلی يک سازمان به تامين کننده آن در بيرون از سازمان در قالب يک قرارداد. برون سپاري سبب میشود که یک سازمان کوچک و چابک هزینه های خود را کنترل کند و حتی به کاهش آنها برسد و دسترسی های خود را به منابع خارجی افزایش دهد تا ريسک شکل گیری کار و مديريت هر یک از بخش ها را بهبود ببخشد و سبب رشد چشمگیر یک سازمان برای رسیدن به اهداف شود.
سازمانهای امروزی به این سو میروند تا بتوانند در قالب یک هسته کوچک بتوانند شرکت ها و زیرمجموعه هایی را شکل بدهند تا بدين ترتيب با تمرکز بر قابليت های مرکزی و کوچک سازی آن، فعاليتهای محدودی را برای انجام کار خود انتخاب کنند و مابقی فعاليتهای خود را به تامين کنندگان خارج از سازمان واگذار کنند.
گزینه هایی مانند فناوری های و تکنولوژی های جدید، رشد برای جهانی سازی و تقاضاهای مختلف که توسط بازار و مشتریان ایجاد میشود که نیازمند میسازد تا سازمان بخش هایی را افزایش دهد و برای انجام و شکل گیری این فعالیت های جدید، سازمان نیاز به رشد داشته باشد، محرکی برای برون سپاری محسوب میشوند.
از دلایل مهم برون سپاری عبارتند از کاهش و یا کنترل هزینه های اجرایی یک فرآیند در سازمان، افزایش تمرکز شرکت بر کسب و کار اصلی و کسب مزیت رقابتی برای رشد بیشتر و همچنین ارتقای سطح خدمات از سوی سازمان و کمبود نیروی متخصص داخل آن است.
برون سپاری ابزاری قدرتمند است که در صورت استفاده درست می تواند موفقیت سازمان را به همراه داشته باشد. اما چنانچه در استفاده از این ابزار قدرتمند دقت و تأمل کافی صورت نگیرد، نه تنها هیچ یک از منافع مورد انتظار حاصل نمی شود بلکه آسیب ها و خسارات جبران ناپذیری بر منافع سازمان وارد می شود و ممکن است حتی اختلال در روند رشد ایجاد کرده و یا منجر به شکست شود.
در تصمیمات برون سپاری در کنار مسائل مهم برای رسیدن به اهداف سازمانی، ریسک انتخاب شرکت زیرمجموعه و بررسی آن برای سپردن فعالیت سازمان، باید اطمینان حاصل کرد تا زمان تحویل فعالیت مورد نظر نیز بدرستی سنجیده شوند. در چنین شرایطی یک تصمیم اشتباه ممکن است منجر به صرف هزینه های بیشتر، از دست دادن فرصت ها ، مشتریان و سهم بازار یا حتی زوال کل شرکت شود.
ما در نوآفرین کنار کسب و کار شما هستیم 🙂
دیدگاهتان را بنویسید